Кожевникова, Алла Власівна and Меркулова, Наталя Володимирівна (2021) Основи соціокультурного середовища в управлінні формуванням полікультурної компетентності вчителів. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series “Pedagogy and Psychology”,, 6 (2). pp. 84-91.
![Том 6, № 2-83-91.pdf [thumbnail of Том 6, № 2-83-91.pdf]](https://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
Том 6, № 2-83-91.pdf
Download (822kB)
Abstract
Актуальність проблеми соціокультурного середовища в управлінні формуванням полікультурної
компетентності вчителів передбачає посилення інтегративно-культурного статусу суб’єктів навчальновиховного процесу. Мета дослідження передбачає розкриття специфіки соціокультурного середовища в
управлінні формуванням полікультурної компетентності вчителів. Для реалізації мети було використано
комплекс сучасних загальнонаукових підходів (особистісний, аксіологічний, системний, діяльнісний,
синергетичний і компетентнісний) та методів (теоретичні методи: аналіз, синтез, узагальнення, зіставлення;
емпіричні методи: обсерваційні, ранжування), що допомогли з’ясувати специфіку соціокультурного середовища
в управлінні формуванням полікультурної компетентності вчителів. На основі теоретико-методологічного
аналізу досліджуваної проблеми визначено, що формування полікультурної компетентності – це процес, що
свідомо організовується та керується, а процес управління формуванням полікультурної компетентності
майбутніх вчителів є актуальним та мало дослідженим. Також було зазначено, що полікультурність виступає
важливою умовою сталого соціального розвитку та забезпечує інтеграцію кожної людини у світовий культурний
та освітній простір, а полікультурна компетентність вчителів є результатом полікультурної освіти. Визначено
специфіку соціокультурного середовища, яке розглядається як конкретний соціальний простір закладу
освіти, для якого характерне співіснування та взаємодія різноманітних і рівноцінних культур, комунікація
представників багатьох етнічних груп, одночасне вивчення й використання різних мов, традицій, народних
звичаїв тощо. При цьому підкреслюється, що соціокультурне середовище сприяє зростанню культурним
цінностям кожного суб’єкта навчально-виховного процесу сучасного шкільного закладу
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Divisions: | Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра дошкільної освіти і соціальної роботи |
Depositing User: | Users 14 not found. |
Date Deposited: | 16 Mar 2021 10:56 |
Last Modified: | 08 Apr 2021 07:53 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/11588 |