Яковенко, І. О. and Чорна, В. В. (2020) Особливості проведення логопедичного масажу для дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку. Інноваційна педагогіка, 1 (27). pp. 112-115. ISSN 2663-6085
![Яковенко, Чорна.pdf [thumbnail of Яковенко, Чорна.pdf]](http://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
Яковенко, Чорна.pdf
Download (149kB)
Abstract
У статті з’ясовано, що основні цілі логопе-
дичного масажу такі: нормалізація м’язового
тонусу артикуляційного апарату, зниження
патологічних рухових проявів (гіперкінези,
судоми, синкінезії), покращення кровообігу,
нормалізація кінетичних і кінестетичних
відчуттів. Дослідниками звернено увагу на
головні види (класичний ручний, або ману-
альний, точковий (вплив на біологічно активі
точки), апаратний (застосування вібра-
ційних та вакуумних приладів), зондовий
масаж) та прийоми (погладжування, розти-
рання, розминання) логопедичного масажу.
Кожен із зазначених прийомів логопедичного
масажу проаналізовано на прикладі мето-
дики роботи із зондами за О. Новіковою.
Акцентовано увагу на важливості діагнос-
тики м’язового тонусу, рухових можливос-
тей, характеру (сила, темп, протяжність),
тривалості (від 0 до 3 років – протягом
5–10 хвилин, від 4 до 7 років – 15–20 хвилин,
діти шкільного віку – більше 20 хвилин) лого-
педичного масажу.
У праці висвітлено особливості проведення
логопедичного масажу для дітей старшого
дошкільного і молодшого шкільного віку.
Надано поради щодо ефективності прове-
дення логомасажу: діагностика стану м’язів
артикуляційного апарату (гіпер- чи гіпото-
нус); добір видів, прийомів, комплексу вправ
для масажу; проведення в добре провітре-
ному приміщенні, з дотриманням санітарно-
гігієнічних норм (чистота індивідуального
одягу, часте миття рук чи використання
дезінфікуючих засобів, що не подразнюють
ротову порожнину, використання маски);
попередження дитини та батьків щодо
використання тих чи інших засобів логопе-
дичного масажу (з дитиною доцільно зазда-
легідь домовитися про виконання тих чи
інших процедур, тим самим зняти страх
та напруженість, що допоможе полег-
шити роботу); звернення уваги на поведінку
дитини (у разі плаксивості чи поганого само-
почуття процедуру логопедичного масажу
варто скасувати).
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | A Загальні роботи > AZ Історія науки і навчання. Гуманітарні науки H Суспільні науки > H Суспільні науки (Загальне) |
Divisions: | Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра дошкільної освіти і соціальної роботи > Фахові видання |
Depositing User: | Users 14 not found. |
Date Deposited: | 25 Nov 2020 17:43 |
Last Modified: | 25 Nov 2020 17:43 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/10913 |