Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Оптимізація освітнього процесу у вищій школі через впровадження сучасних цифрових технологій

Лебєдєва, О. А. and Мунтян, С. Г. (2020) Оптимізація освітнього процесу у вищій школі через впровадження сучасних цифрових технологій. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 2 (70). pp. 205-210. ISSN 1992-5786

[thumbnail of 41.pdf] Text
41.pdf

Download (241kB)

Abstract

У статті розглянуто проблему впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій
задля оптимізації навчального процесу в закладах вищої освіти в Україні. Виявлено актуальні тен-
денції розвитку освіти в Україні, які визначаються стрімкою дигіталізацією освітнього процесу, пере-
ходом до дистанційної та змішаної (класичної з використанням елементів дистанційного навчання)
форм навчання. Виділено коло питань щодо суттєвих змін всього освітнього простору, виклика-
них дигіталізацією, таких, як зміна змісту освіти, освітніх цілей, ролі учасників освітнього процесу,
їхньої професійної компетентності, вмінь і навичок, а також шляхи втілення в життя дигітальних
стратегій. Зазначено, що вища школа в Україні стрімко рухатиметься в найближчі роки в напрямку
дигіталізації, і тому якнайшвидше потребуватиме відповідей на ці питання від науки й практики.
Встановлено, що підняття рівня цифрових навичок і компетентностей учасників освітнього про-
цесу, зокрема викладачів закладів вищої освіти, потребує системного підходу до їхньої «цифрової
освіти», який би забезпечував актуальний стан поінформованості викладачів у сучасних тенденціях
та ефективний тренінг практичних навичок викладання з використанням цифрових інструментів.
Зазначено, що, запроваджуючи нові стандарти цифрових компетентностей науково-педагогічних
працівників і здобувачів вищої освіти, необхідно надавати учасникам освітнього процесу можливості
для усвідомленого вибору інформаційно-комунікаційних технологій і цифрових інструментів для вико-
ристання в процесі навчання та оцінювання. Досліджено на власному практичному досвіді авторів
публікації, які саме найдоступніші й визнані серед студентської молоді вебсервіси ефективно сприя-
ють спрощенню організації навчального процесу у вищому навчальному закладі й підвищенню ефек-
тивності самостійної роботи здобувачів вищої освіти, а також об’єктивності оцінки здобутих знань
і компетентностей. Для цього проаналізовано їхні основні характеристики, функціональні можливо-
сті й переваги, а також особливості їхнього використання в освітньому процесі.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Divisions: Філологічний факультет > Кафедра методики викладання германських мов > Фахові видання
Depositing User: Users 34 not found.
Date Deposited: 08 Sep 2020 09:41
Last Modified: 08 Oct 2020 11:20
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/10550

Actions (login required)

View Item
View Item