МДПУ репозиторій

Формування культури науково-дослідної діяльності учнів старшої школи через написання наукових робіт в МАН

Бунчук, О. В. та Єрмак, Ю. І. (2020) Формування культури науково-дослідної діяльності учнів старшої школи через написання наукових робіт в МАН. Інноваційна педагогіка, 1 (18). с. 171-175. (У процесі публікації)

[img]
Перегляд
Text
стаття Бунчук-Єрмак 2020.pdf

Скачати (285kB) | Перегляд

Резюме

В дослідженні проаналізовано особливості формування культури науково-дослідної діяльності в учнів старшої школи в процесі написання наукових робіт. Автор обґрунтовує, що саме закладам позашкільної освіти належить роль у розвитку дитячих дарувань і творчої особистості. Адже, у сучасних умовах швидкого темпу життя, інтелектуальні та мобільні здібності підростаючого покоління набувають усе більшого значення. І перше місце у розвитку означених якостей відіграє науково-дослідна діяльність школярів в контексті навчального процесу Малої академії наук. Автор звертає увагу на те, що формування культури науково-дослідної роботи учня старшої школи передбачає: розвиток вміння аналізувати наукові тексти; здійснення огляду наукової і навчальної літератури, презентації її на заняттях; формування уміння оформляти конспект; набуття здатності правильно будувати доповіді на заняттях, гуртках тощо; постійного тренування у написанні наукових статей, тез. В процесі відвідування наукових гуртків, практично кожен учень отримує можливість здійснити поступовий перехід до бажання створювати наукові дослідження, що демонструють готовність школяра до творчої діяльності та майбутнього професійного самовизначення: 1) по-перше, кожен учень в процесі відвідування МАН підвищує рівень культури свого писемного й усного мовлення: набуває практичних навичок використання засобів наукового мовлення (написання конспекту, реферату, наукової статті, тез, наукової роботи тощо); 2) по-друге, застосовує ці матеріали в публічних виступах; 3) по-третє, залежно від індивідуальних креативних можливостей і мотивації, учень готує наукові публікації, проводить самостійне дослідження на етапі написання наукової роботи тощо. Для ґрунтовного формування науково-дослідної культури учнів старшої школи, необхідно, передусім, сформувати в них дослідницькі вміння. Науково-дослідні елементи формування культури школярів, які відвідують гуртки, розвиваються під час написання та підготовки до захисту наукових робіт у МАН і включають в себе: аналіз наукової літератури; систематизація матеріалів, опрацювання літературних джерел, добір наукової літератури, складання бібліографій з визначених тем, підготовка наукових повідомлень і рефератів, наукових доповідей, тез, наукових статей та ін.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи
Підрозділи: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності > Фахові видання
Користувач, що депонує: Бунчук Оксана
Дата внесення: 05 Черв 2020 11:58
Останні зміни: 06 Жов 2020 07:43
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/9579

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу