МДПУ репозиторій

Methodological principles of preparation of philology teachers for the implementation of intercultural communication

Тарасенко, Т. В. та Куликова, Л. А. та Гостіщева, Н. О. та Рябуха, Т. В. (2019) Methodological principles of preparation of philology teachers for the implementation of intercultural communication. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка (1 (22)). с. 170-179. ISSN 2219-5203

[img]
Перегляд
Text
Methodological principles of preparation of philology teachers for the implementation of intercultural communication.pdf

Скачати (260kB) | Перегляд

Резюме

The article is devoted to the methodological foundations of preparing the intending philologists for the implementation of crosscultural communication. Based on the analysis of various sources, theessence of the concepts «crosscultural communication», «crosscultural communicative competence», the main conditions for successful intercultural communication are revealed. It is determined the ways of formation of the «secondary linguistic personality» of the intending teacherphilologist for effective cross-cultural communication, taking into account the increase in the level of methodological training of a specialist.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Підрозділи: Філологічний факультет > Кафедра германської філології > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра методики викладання германських мов
Дата внесення: 01 Черв 2020 08:52
Останні зміни: 30 Вер 2020 07:41
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/9278

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу