МДПУ репозиторій

Підготовка майбутнього вчителя початкових класів до виховання гуманного ставлення до природи

Мелаш, В. Д. та Безталанна, К. С. (2019) Підготовка майбутнього вчителя початкових класів до виховання гуманного ставлення до природи. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр., 2 (66). с. 58-61. ISSN 1992-5786

[img] Text
Мелаш_стаття3.pdf

Скачати (231kB)

Резюме

Статтю присвячено визначенню психолого-педагогічних умов підготовки учителів до встанов-лення еколого-етичних, людяних стосунків молодших школярів із живою природою. Авторка акцен-тує, що гуманне ставлення до природи – це складне психолого-педагогічне утворення, що інтегрує в собі: пізнавальне підґрунтя, гуманістичну складову,почуттєво-емоційну основу прояв у діях та вчин-ках. У статті зазначено, що Нова українська школа має необмежені можливості для залучення молод-ших школярів до добродіяння у природі. Базовим для професійної діяльності педагогів має стати психологічні знання щодо існування у ставлення трьох сфер вияву: зовнішньої (знання про природу та правила поведінки у найближчому довкіллі, обізнаність щодо способів розв’язання екопроблем, поінформованість про екопроблеми рідного краю та планетарні), внутрішньої (емоції, почуття, бажання, потреби, мотиви) і діяльнісної (готовність допомогти окремим об’єктам природи та наяв-ність конкретних умінь для цього). На основі цього складну структуру гуманного ставлення до природи можна представити емоційно-ціннісним, пізнавально-аналітичним та діяльнісно-практич-ним ставленням, яке віддзеркалює психологічні сфери особистості школяра. Авторка довела, що виховувати у молодших школярів гуманне ставлення до природи доцільно покроково: перший етап – внутрішня підготовка гуманного вчинку; другий етап – зовнішня підготовка гуманного вчинку,тре-тій етап – власне здійснення вчинкової дії. На етапі внутрішньої підготовки вчинку (емоційно-цін-нісному) вчитель має працювати над побудовою, корекцією і розширенням мотиваційно-ціннісного «поля»сприйняття дитиною природи. На етапі зовнішньої підготовки (пізнавально-аналітичному,ін-телектуальному) педагогу варто зосередити зусилля на розвиткові інтелекту, підвищенні рівня екологічної компетентності. На етапі діяльнісно-практичному (вчинково-діяльнісному) педагогічний вплив потрібно спрямовувати на допомогу школяреві практично втілити програму гуманних дій чи поведінки стосовно природи. Авторка наголошує, щоб надати й закріпити гуманну спрямованість практичної діяльності школярів потрібно, щоб діяльність: була особистісно значущою для дитини та мала суспільну цінність; добре організованою, цікавою, посильною; здійснювалася в комфортних психологічних умовах; задовольняла інтелектуальні, духовні потреби школяра, його інтереси; мала творчий характер і реалізувала креативні здібності.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1501 Початкова освіта
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра початкової і спеціальної освіти > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра початкової і спеціальної освіти Шевченко Ю.М.
Дата внесення: 17 Лют 2020 09:47
Останні зміни: 25 Трав 2021 11:49
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/8702

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу