Харченко, Ю. Т. (2019) Комунікативна компетентність концертмейстера закладу вищої освіти як умова успішної професійної діяльності. Інноваційна педагогіка, 2 (19). pp. 121-124. ISSN ISSN 2663-6085
![]() |
Text
Інноваційна педагогіка Одеса 2019.pdf Download (228kB) |
Abstract
У статті проаналізовано окремі теоретичні та практичні питання комунікативної компетентності концертмейстера закладу вищої освіти, що пояснюється необхідністю адаптуватись до змін, які відбуваються в галузі сучасної музичної педагогіки. Проаналізовано зміст комунікативної компетентності концертмейстера як однієї з умов успішної професійної діяльності сучасного фахівця. Зазначено, що високий рівень комунікативної компетентності дає змогу концертмейстеру здійснювати пошук ефективних підходів у власній практичній діяльності. Визначено структуру комунікативної компетентності концертмейстера, яка складається з комунікативних здібностей, комунікативних умінь, комунікативних знань. Підкреслено, що діяльність концертмейстера в процесі різнобічного педагогічного спілкування відбувається у складній системі відносин «викладач – студент – концертмейстер», саме тому від його комунікативної компетентності залежать легкість, результативність встановлення контактів у класі, ефективність вирішення різноманітних творчих задач. Доведено, що показниками комунікативної компетентності концертмейстера є такі: культура вербальної і невербальної комунікації; експресія – вираження почуттів, переживань, виразності; культура партнерської взаємодії; конфліктна компетенція; наявність психологічних знань щодо закономірностей розвитку міжособистісних відносин і технології їх цілеспрямованого формування; наявність творчого підходу до системи педагогічно доцільних взаємин; здатність до конструктивного вирішення конфліктів і протиріч; наявність знань із психології спілкування. Визначено умови, які забезпечують становлення комунікативної компетентності концертмейстера. Зроблено висновок, що комунікативна культура концертмейстера є складним феноменом, який удосконалюється впродовж педагогічної взаємодії з усіма суб’єктами освітнього процесу та стає чинником успішної професійної діяльності фахівця.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи |
Divisions: | Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра теорії і методики музичної освіти та хореографії > Фахові видання |
Depositing User: | Ю.Т. Харченко |
Date Deposited: | 07 Feb 2020 13:28 |
Last Modified: | 06 Oct 2020 07:16 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/8647 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |