MDPU Repository

Фактори становлення теорії та практики розвитку гендерної культури студентів

Воровка, М. І. and Бунчук, О. В. (2019) Фактори становлення теорії та практики розвитку гендерної культури студентів. Інноваційна педагогіка, 1 (18). pp. 18-22. ISSN 2663-6085

[img] Text
Воровка_Одеса_19.pdf

Download (383kB)

Abstract

У статті розкрито взаємодію зовнішніх та внутрішніх факторів, що визначили становлення теорії та практики розвитку гендерної культури студентів в 60 роки ХХ – на початку ХХІ століття. З’ясовано, що розвиток гендерної культури студентів як педагогічної теорії і освітньої практики відбувається під впливом різноманітних чинників, які визначили його особливості та тенденції на кожному з періодів – історичні фактори. Їх взаємовплив визначив своєрідність суспільно-історичного (охоплює економічні, політико-правові, соціальні та демографічні фактори, що зумовили зміни у суспільній свідомості та вплинули на розвиток гендерних відносин у суспільстві), історико-наукового (об’єднує фактори розвитку науки, панівні доктрини та методологічні підходи, а також соціокультурні та політико-ідеологічні фактори, міжнародне співробітництво у сфері науки і освіти, що вплинули на становлення теорії розвитку гендерної культури) та історико-освітнього контекстів (охоплює розвиток освітнього законодавства, наднаціонального та національного рівнів, політико-ідеологічні настанови, глобалізаційні процеси у сфері освіти, співробітництво вищої школи та громадських організацій, а також організацію та зміст діяльності вищої школи, що вплинули на практику розвитку гендерної культури студентів). В статті зазначено, що з 60-х років ХХ в Україні складалися передумови, обставини, що сприяли становленню теорії і практики розвитку гендерної культури студентів, серед яких провідними є: ускладнення соціальних вимог до освітньої підготовки та розвитку особистості, що здобуває освіту; зміни в соціальних відносинах та суспільній свідомості громадян в країні, що супроводжувалися їх лібералізацією; суттєві соціально-політичні та економічні зрушення, що відбувалися у процесі переходу від тоталітаризму до демократії, супроводжувалися «розпадом ідеологій» та пов’язаними з цим ціннісними трансформаціями.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Divisions: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності > Фахові видання
Depositing User: Кафедра педагогіки та педагогічної майстерності
Date Deposited: 16 Jan 2020 13:09
Last Modified: 06 Oct 2020 07:17
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/8488

Actions (login required)

View Item View Item