МДПУ репозиторій

Стан, технології та перспективи дистанційного навчання у вищій освіті України

Сисоєва, С. О. та Осадча, К. П. (2019) Стан, технології та перспективи дистанційного навчання у вищій освіті України. Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання, 70 (2). с. 271-284. ISSN 2076-8184

[img] Text
ITZN_2019_70_2_22.pdf

Скачати (277kB)

Резюме

На основі аналізу запитів у Google Trends, Google Scholar та бази даних Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського отримано вибірку історично структурованих систем знань, які можна застосовувати для опису вкладу досліджень з дистанційного навчання протягом взятих часових відрізків, доступних для кожного ресурсу. На основі опитування студентів чотирьох закладів різного профілю навчання (класичного, технологічного, педагогічного та морського) з’ясовано сучасний стан застосування технологій дистанційного навчання в закладах вищої освіти. Аналіз прогресивних ідей та практичних здобутків країн Європи, Північної Америки та Азії, які за останні роки досягли значних успіхів у реформуванні власних освітніх систем та впровадженні інноваційних технологій, дав можливість виділити такі технологічні досягнення для реалізації технологій дистанційного навчання: технології адаптивного навчання, мобільне навчання, віртуальна, доповнена та гібридна реальності, «Інтернет речей», системи управління навчанням наступного покоління, штучний інтелект та природні користувацькі інтерфейси. Виділено такі перспективи розвитку дистанційного навчання в Україні: оновлення програмно- технічного забезпечення та матеріальної бази закладів вищої освіти (ЗВО); забезпечення ЗВО України широкосмуговим доступом до Інтернет; організація співпраці розробників програмних продуктів для дистанційного навчання, методистів дистанційної освіти і викладачів ЗВО; кадрове забезпечення дистанційного навчання; розробка і поширення платформ з інтуїтивним не складним програмним інтерфейсом для створення дистанційних курсів; створення чи адаптація інформаційних технологій та електронних навчально- методичних розробок з підтримки нових технологій дистанційного навчання у ЗВО України; дослідження ефективності технологічних досягнень ІТ-індустрії у процесі викладання та навчання у вищій школі, забезпечення процесу отримання освітнього ступеню (бакалавр, магістр) ЗВО України шляхом навчання на масових відкритих дистанційних курсах.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > L Освіта (Загальне)
L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Q Наука > QA Математика > QA76 Комп'ютерне програмне забезпечення
W Бібліографія. Бібліотечні Науки. Інформаційні ресурси > ZA Інформаційні ресурси > ZA4050 Електронні інформаційні ресурси
Підрозділи: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра інформатики і кібернетики
Користувач, що депонує: Кафедра інформатики і кібернетики
Дата внесення: 11 Груд 2019 12:25
Останні зміни: 11 Груд 2019 12:25
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/8131

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу