МДПУ репозиторій

Розвиток соціальних відносин в академічні групі як умова формування колективу

Шевченко, Світлана (2019) Розвиток соціальних відносин в академічні групі як умова формування колективу. Фундаментальні та прикладні дослідження: сучасні науково-практичні рішення і підходи. Міждисциплінарні перспективи: зб. V-ї Міжнар. наук.-практ. конф. (25 жовтня 2019), 5. с. 383-387.

[img] Text
Zbirnuk-383-387.pdf

Скачати (632kB)

Резюме

Мета дослідження - аналіз та оцінка рівня розвитку в академічній групі соціальних відносин, характерних для колективу, наявність яких забезпечує формування сприятливого психологічного мікроклімату. Методологія дослідження спирається на особистісно-орієнтований підхід у розвитку особистості й колективу, наукові праці з означеної проблеми І.Д. Беха, Т.В. Алексєєвої, В.В. Крижанівської, В.М. Чернобровкіна, Л.Я. Рубіної, С. Каверіна та інших, поєднання теоретичних (теоретико-методологічний аналіз психолого-педагогічної літератури з проблеми дослідження, аналіз, систематизація та узагальнення отриманої інформації) та емпіричних (психодіагностичне тестування) методів. Надійність і вірогідність результатів дослідження забезпечувалась теоретичною обґрунтованістю вихідних положень; використанням надійної і валідної діагностичної бази; репрезентативністю вибірки досліджуваних; поєднанням кількісної і якісної обробки одержаних даних. Наукова новизна статті полягає у спробі на теоретичному та емпіричному рівнях дослідити особливості розвитку соціальних відносин в академічній групі, що виступають умовою формування її як колективу, уточненні змісту поняття «колектив», розширенні уявлень про фактори, що впливають його формування. Висновки. Здоровий психологічний клімат колективу, доброзичливі взаємини у групі сприяють й високій продуктивності праці і нормальному самопочуттю її членів. Ворожість, а тим більше конфліктні взаємини в академічній групі знижують працездатність, створюють умови для внутрішнього дискомфорту здобувачів. Результати проведеного дослідження показали, що для більшості здобувачів вищої освіти головним є доступність для всіх членів групи інформації, емоційні стосунки між членами групи, а вже потім - прагнення разом вирішувати всі питання, єдність думки членів групи і здатність до організованості в структурі взаємин. Тобто, всіх тих видів відносин, які є вирішальними при визначенні групи як колективу і забезпечують формування сприятливого психологічного мікроклімату в ній. В сукупності увесь комплекс факторів й умов навчання здобувачів вищої освіти має в кожному окремому випадку позитивний або негативний вплив на формування групи як колективу.

Тип елементу : Стаття
Теми: B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра психології
Користувач, що депонує: С.В. Шевченко
Дата внесення: 03 Груд 2019 09:59
Останні зміни: 12 Жов 2021 19:30
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/8060

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу