МДПУ репозиторій

Blogger and YouTube services at a distant course “Database management system Microsoft Access”

Pokryshen, Dmytro A. та Prokofiev, Evgeniy H. та Azaryan, Albert A. (2018) Blogger and YouTube services at a distant course “Database management system Microsoft Access”. Proceedings of the 6th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2018), 2433. с. 516-528. ISSN 1613-0073

[img] Text
paper35.pdf

Скачати (2MB)
Офіційний URL: http://ceur-ws.org/Vol-2433/paper35.pdf

Резюме

The article is devoted to the coverage of the course “Database management system Microsoft Access”, an educational blog review “The development of a creative child. ІCТ”, which is used as an auxiliary tool for promoting a course and teacher in the Internet, structural analysis of this blog is made.The channel location is set on YouTube video hosting and how it is used in the course on databases.Attention is drawn to the fact that theoretical and practical material is considered on real, implemented informational and analytical systems.To prepare students for the Olympiadsand provide methodological help teachers of computer science are looking at tasks from databases that were offered at the All-Ukrainian Olympiads on Information Technologies, especiallyII, III and IV stages (offline and online Olympiads), which are located in open access to the blog and YouTube channel. The main focus of the article is devoted to the practical side of teaching teachers of computer science, experience in using the above technologies

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Q Наука > QA Математика > QA75 Електронні комп'ютери. Інформатика
Q Наука > QA Математика > QA76 Комп'ютерне програмне забезпечення
Q Наука > QA Математика > QA75 Електронні комп'ютери. Інформатика > Інтернет
Підрозділи: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра інформатики і кібернетики
Користувач, що депонує: Кафедра інформатики і кібернетики
Дата внесення: 18 Жов 2019 09:03
Останні зміни: 18 Жов 2019 09:03
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/7751

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу