Шевченко, Світлана та Денисов, Ігор (2018) Особливості соціально-психологчної адаптації підлітків і студентів як передумови їх асоціальної поведінки. Наука і освіта (9-10). с. 92-97. ISSN 2311-8466
Text
13 (1).pdf Скачати (614kB) |
Резюме
Стаття присвячена експериментальному дослідженню особливостей соціально-психологічної адаптації підлітків і студентів як передумови їхньої асоціальної поведінки. Успішна соціально-психологічна адаптація сприяє становленню цілісного, узгодженого (несуперечливого) і позитивного образу Я, адекватної, стійкої самооцінки, що зумовлюють послідовну поведінку й досконалішу саморегуляцію й, відповідно, знижують імовірність прояву асоціальної поведінки підлітків і студентів. Методом експертних оцінок здійснено оцінку поведінки досліджуваних за критерієм наявності чи відсутності в них проявів асоціальної поведінки, наведено результати експериментального дослідження особливостей соціально-психологічної адаптації підлітків і студентів двох вказаних груп за всіма виділеними емпіричними показниками. Визначено, що соціально відповідна поведінка підлітків і студентів пов’язана з більш високим рівнем їхньої соціально-психологічної адаптації та її окремими показниками (мірою прийняття себе й інших, рівнем емоційного комфорту, інтернальності (як внутрішнього локусу контролю) та прагнення до домінування (як схильності впливати на інших і ситуацію, певної активності), та навпаки, асоціальна поведінка має тісний кореляційний зв’язок із більш низьким рівнем адаптованості до соціально-психологічного оточення та вказаними її параметрами. Проведені теоретичні й емпіричні узагальнення стануть підґрунтям для розробки та впровадження ефективних методів профілактики асоціальної поведінки підлітків і студентів.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Теми: | B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія |
Підрозділи: | Учасники-партнери репозиторію МДПУ |
Користувач, що депонує: | Depositor |
Дата внесення: | 05 Серп 2019 22:45 |
Останні зміни: | 12 Січ 2021 14:44 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/6398 |
Виконати (потребує авторізації)
Перегляд елементу |