MDPU Repository

Розвиток умінь застосовувати пізнавальні бар’єри для організації дитиноцентрованого навчання на уроках англійської мови

Коноваленко, Т. В. (2018) Розвиток умінь застосовувати пізнавальні бар’єри для організації дитиноцентрованого навчання на уроках англійської мови. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка (2 (21)). pp. 123-128. ISSN 2219-5203

[img]
Preview
Text
Педагогика_21 (2) (1).pdf

Download (322kB) | Preview

Abstract

The article is devoted to the topical issues of creating the conditions for learnercentred teaching English in secondary school by means of future teachers’ preparation for this while obtaining their professional education in higher institution. Great attention is paid to the cognitive barriers potential application as the factor for future teachers’ skills formation on creating the opportunities for learner autonomy and making the process of English language teaching more effective due to the motivation raise within the purposefully designed tasks and activities. There are two ways for the students’ preparation for the use of cognitive barriers in professional sphere: doing the tasks and activities containing cognitive barriers in the process of their own learning and methodological analysis if educational potential of these barriers from the point of view of a future teacher.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Divisions: Філологічний факультет > Кафедра англійської філології та методики викладання англійської мови
Depositing User: Кафедра англійської філології та методики викладання англійської мови
Date Deposited: 31 Jul 2019 12:35
Last Modified: 31 Jul 2019 12:35
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/4788

Actions (login required)

View Item View Item