МДПУ репозиторій

Розвиток умінь застосовувати пізнавальні бар’єри для організації дитиноцентрованого навчання на уроках англійської мови

Коноваленко, Т. В. (2018) Розвиток умінь застосовувати пізнавальні бар’єри для організації дитиноцентрованого навчання на уроках англійської мови. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка (2 (21)). с. 123-128. ISSN 2219-5203

[img]
Перегляд
Text
Педагогика_21 (2) (1).pdf

Скачати (322kB) | Перегляд

Резюме

The article is devoted to the topical issues of creating the conditions for learnercentred teaching English in secondary school by means of future teachers’ preparation for this while obtaining their professional education in higher institution. Great attention is paid to the cognitive barriers potential application as the factor for future teachers’ skills formation on creating the opportunities for learner autonomy and making the process of English language teaching more effective due to the motivation raise within the purposefully designed tasks and activities. There are two ways for the students’ preparation for the use of cognitive barriers in professional sphere: doing the tasks and activities containing cognitive barriers in the process of their own learning and methodological analysis if educational potential of these barriers from the point of view of a future teacher.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Підрозділи: Філологічний факультет > Кафедра методики викладання германських мов > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра методики викладання германських мов
Дата внесення: 31 Лип 2019 12:35
Останні зміни: 30 Вер 2020 07:47
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/4788

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу