МДПУ репозиторій

Історіографія теорії та практики розвитку гендерної культури студентства

Воровка, М. І. (2018) Історіографія теорії та практики розвитку гендерної культури студентства. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр., 1 (60). с. 17-22. ISSN 1992-5786

[img]
Перегляд
Text
запоріжжя_18.pdf

Скачати (159kB) | Перегляд

Резюме

В статті проаналізовано підходи до визначення поняття «історіографічні джерела»; розглянуто історіографію історико-педагогічного дослідження та класифікацію історико-педагогічних історіографічних джерел. Мета статті полягала у визначенні місця історіографічних джерел в джерельній базі історико-педагогічного дослідження та розгляді історіографії теорії та практики розвитку гендерної культури студентства. В основній частині запропоновано розподіл історіографії дослідження теорії і практики розвитку гендерної культури студентів вищих навчальних закладів України у 60-х роках ХХ – на початку ХХІ століття за проблемно-тематичним критерієм, а саме: – історіографії вищої освіти України (монографії радянського та пострадянського періоду; історико-педагогічні дослідження розвитку вищої школи у визначених хронологічних межах; – історико-педагогічна історіографія проблем, дотичних до формування гендерної культури, а саме: статевого, соціостатевого, статево-рольового, гендерного виховання та освіти, підготовки до сімейного життя, виховання жіночої та чоловічої молоді тощо; – історичні дослідження: історіографічні праці гендерної спрямованості – розвідки радянського періоду з питань участі жінок в економічному, суспільно-політичному, культурному житті та з проблем освіти жінок, що здійснювалися у хронологічних межах дослідження, охоплювали здебільшого довоєнні часи та розкривали суспільно-політичну діяльність жіноцтва у контексті прийнятої ідеологічної настанови щодо вирішеності жіночого питання у СРСР; праці, присвячені історії повсякденності – предметом вивчення у межах цього напряму стали повсякденні практики людей (умови життя, праці, побуту, дозвілля, навчання, соціалізації тощо) того або іншого регіону або країни у певний історичний проміжок часу; – історіографічні дослідження гендерної проблематики в соціально-гуманітарних науках. З’ясовано, що вивчення та аналіз історіографічної бази є підґрунтям для визначення стану проблеми, що досліджується, а отже конкретизації предмету та завдань дослідження та його наукової новизни. Ключові слова: історіографічні джерела, історіографія історико-педагогічного дослідження, класифікація історико-педагогічних історіографічних джерел, історіографія теорії та практики розвитку гендерної культури, студентство.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > LA Історія освіти
Підрозділи: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра педагогіки та педагогічної майстерності
Дата внесення: 25 Черв 2019 09:33
Останні зміни: 09 Жов 2020 07:20
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/4691

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу