MDPU Repository

Стрес педагога: виникнення, особливості, профілактика і корекція

Каткова, Т. А. and Царькова, О. В. (2017) Стрес педагога: виникнення, особливості, профілактика і корекція. Збірник наукових праць Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля «Теоретичні і прикладні проблеми психології», 3 (44). pp. 243-253. ISSN ISSN 2219-2654.

[img]
Preview
Text
1-tmp4DA2-КТА-ЦОВ-2017-Даль.pdf

Download (163kB) | Preview

Abstract

У статті розглянуто чинники внутрішнього і зовнішнього виникнення професійного стресу вчителя. Показано, що вкрай високий темп життя, інформаційні перевантаження, дефіцит часу, серйозні соціально-політичні ситуації, часом трагічні потрясіння і дрібні, майже щоденні стреси нерідко приводять до різноманітних відхилень: будь-то психічні або соматичні. Розглянуті причини виникнення стресу у педагога, вивчені його особливості, а також розроблені рекомендації щодо профілактики та корекції стресу вчителів. Встановлено, що стрес є неспецифічною відповіддю організму на будь-яку пред 'явлену йому вимогу. Іншими словами, крім специфічного ефекту, всі агенти, що впливають на нас, викликають також і неспецифічну потребу, здійснювати пристосувальні функції і тим самим відновлювати нормальний стан. Неспецифічні вимоги, запропоновані впливом - це і є сутність стресу. Показано, що вплив стресу, як фізіологічної реакції організму у відповідь на зовнішнє фізичне й емоційне подразнення, це адаптаційний синдром систем організму який сприяє швидкій адаптації до змінених умов існування. Визначено, що усе зростаюча інтенсивність і напруженість нашого життя виявляєть на психологічному рівні в збільшенні частоти виникнення негативних емоцщи розладів, що накопичуються, викликають формування виражених тривалих стресових станів. З'ясовано, що у значній кількості випадків діячьність вчител є небезпечною для його психологічного здоров'я і без спеціальних засобів профілактики виникнення професійного стресу може привести до незворотних негативних наслідків. У останні декілька десятиліть вивчення стресу стало однією з найбільш популярних тем у психології і її практиці. Отримані результати дозволили нам розробити методичні рекомендації з профілактики стресового стану з метою попередження і надання допомоги вчителям, які схильні до цього. Представлені методичні рекомендації виступають лише першим кроком у подальшому поглибленому дослідженні проблеми стресу педагогів в професійній діяльності.

Item Type: Article
Subjects: B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія
Divisions: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра психології
Depositing User: Users 4413 not found.
Date Deposited: 03 Jun 2019 05:58
Last Modified: 08 Oct 2021 17:45
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/3605

Actions (login required)

View Item View Item