МДПУ репозиторій

Концептуальні аспекти дослідження компонентів професійної стійкості як чинника ефективної розумової працездатності майбутнього практичного психолога

Варіна, Г. Б. та Шевченко, С. В. та Денисов, І. Г. (2017) Концептуальні аспекти дослідження компонентів професійної стійкості як чинника ефективної розумової працездатності майбутнього практичного психолога. Теоретичні і практичні проблеми психології: зб. наук. пр. Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. Серія: Психологія (3 (44)). с. 253-262.

[img]
Перегляд
Text
Tippp_2017_3_27.pdf

Скачати (672kB) | Перегляд

Резюме

В статті розглянуті та досліджені основні компоненти професійної стійкості в контексті розвитку ефективної розумової працездатності майбутнього практичного психолога. У рамках теоретико-методологічного аналізу проблеми професійної стійкості психолога виявлені такі основні компоненти: когнітивний, мотиваційний, поведінковий, емоційно-вольовий. Професійна стійкість тісно взаємопов'язана з процесами професійного та особистісного становлення, професійної адаптації, рівнем працездатності особистості. Незважаючи на значну увагу до вивчення професійної стійкості, її визначення, сутність, структура та функції досі залишаються дискусійними. Загальне поняття стійкості для людини, на відміну від матеріальних систем, тісно пов'язане з таким його фундаментальним властивістю, як активність. У цьому плані професійна стійкість людини являє собою діалектичний синтез сталості і мінливості, збереження і розвитку. В результаті обробки емпіричних даних, визначено: домінуючим у студентів виявляється мотив «отримання диплому»; простежується тенденція домінування у студентів зовнішнього негативного мотиву (тобто невизначеність, відсутність внутрішнього особистісно значущого сенсу вибору професії); у більшості опитаних виявлений занижений рівень розвитку емпатійних здібностей; домінує прагматичний тип спрямованості, тобто системою домінуючих потреб є плани і успіхи в виконані особистістю діяльності; рівень тривожності, фрустрації, агресивності і ригідності у більшості студентів знаходиться на середньому показнику; виявили рівень компонентів життєстійкості особистості, як міру здатності особистості витримувати стресову ситуацію, зберігаючи внутрішню збалансованість і не знижуючи успішність професійної діяльності. Перспективами подальших досліджень в даній області є розробка та впровадження в систему підготовки майбутніх практичних психологів комплексу методів та технологій розвитку професійної стійкості, як чинника підвищення працездатності особистості.

Тип елементу : Стаття
Теми: B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра психології
Користувач, що депонує: С.В. Шевченко
Дата внесення: 29 Трав 2019 07:23
Останні зміни: 08 Жов 2021 17:47
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/3503

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу