MDPU Repository

Изучение уровня тревожности, фрустрированности, агрессивности и ригидности в социальной группе «студенты-психологи»

Мельникова , С. В. (2015) Изучение уровня тревожности, фрустрированности, агрессивности и ригидности в социальной группе «студенты-психологи». Наука і освіта (3). pp. 62-67. ISSN 2311-8366

[img] Text
МельниковаСВ_Дослидження особливостей.pdf

Download (269kB)

Abstract

У сучасному суспільстві особливу актуальність набуває проблема фізичного та психічного здоров'я молоді. Нині фінансово-економічна криза актуалізувала проблеми життєдіяльності молоді в Україні. В першу чергу це порушило питання фізичного та психічного здоров'я молодого покоління, особливо студентів. Актуальність цієї роботи визначена тим, що особливу важливість для здоров'я майбутніх фахівців має психологічний стан, який має величезний вплив на розвиток соматичних захворювань. Автором було проведено скринінгове дослідження показників рівня тривожності, фрустрованості, агресивності та ригідності у 88 студентів-психологів Мелітопольського державного педагогічного університету ім. Б. Хмельницького (м. Мелітополь) у віці від 18 до 47 років (з них 76 дівчат і 12 юнаків) за методикою Г. Айзенка. Експеримент проводився з урахуванням циркадіанних ритмів (перша половина дня) і в міжсесійний період. У зв'язку з малою кількістю обстежених осіб чоловічої статі, обробка результатів дослідження проводилася без урахування тендера. Збір анамнезу та попередня бесіда зі студентами-психологами показали, що дві третини студентів відчувають психоемоційну напругу, відмічають коливання настрою в негативну сторону, не задоволені обстановкою в державі та власним матеріальним становищем. Виявлений високий рівень тривожності, середній рівень фрустрованості та агресивності, що свідчить про вплив на психоемоційний стан студентів складних психосоціальних і економічних умов у нашій країні. Виявлений низький рівень ригідності показує, що ця група обстежуваних здатна до адаптації в сучасних умовах. Детальний аналіз дослідження виявив, що переважна більшість студентів-психологів не відчуває впевненості в собі, вважає себе недовірливими, в складних життєвих ситуаціях почуває себе беззахисними, третина студентів розгублена перед труднощами, у двох третин обстежених - симптоми дисфункції вегетативної нервової системи. Виявлено позитивні тенденції в психоемоційному стані студентів-психологів. Так, більше половини студентів ведуть боротьбу з труднощами, а складні життєві обставини мають на них педагогічний вплив.

Item Type: Article
Subjects: B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія
L Освіта > L Освіта (Загальне)
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Divisions: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра психології
Depositing User: admin admin mdpu
Date Deposited: 03 Mar 2016 12:39
Last Modified: 03 Mar 2016 12:39
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/301

Actions (login required)

View Item View Item