Vasilyuk, O. M. (2015) Морфо-фізіологічні особливосtі росту та розвитку рослин в умовах підвищеної мінералізації. Биологический вестник Мелитопольского государственного педагогического университета имени Богдана Хмельницкого, 5 (3). pp. 18-31. ISSN 2225-5486
Text
1110-2231-1-SM.pdf Download (1MB) |
Abstract
Досліджено вплив підвищеної мінералізації на морфометричні особливості Salix alba L., що домінує у прибережних зонах річок Степового Придніпров'я. Внесено Mg у вигляді солі MgSO4*3H2O у спектрі концентрацій: 0,5, 1,0, 1,5, 2,0 та 2,5 г/л у розчини з живцями. Концентрацію Mg забезпечували з урахуванням водності солі. У розчин додавали також регулятор росту рослин (РРР) синтетичного походження «Корневін». Виявлено негативний вплив солі у концентрації від 1,0 г/л до 2,5 г/л у динаміці росту та розвитку. Показані кореляційні зв’язки між величиною засолення та динамікою росту і розвитку: приріст пагонів (R = 0,83, 0,91 та 0,95), коренів (R = 0,92, 0,68 та 0,84) залежав від концентрації солі обернено пропорційно, приріст довжини листової пластинки складав від 4% до 8%, від 7% до 43%, від 333% до 11% відносно контролю (дистильована вода), залежно від концентрації солі та доби спостереження (R = 0,68, 0,93, 0,61). «Корневін» та йог сумісна дія із сіллю магнію сприяли збільшенню приросту довжини листової пластинки в 4-5 разів, в 2-4 рази, коренів в 3-5 раз, в 7 раз та в 3-14 раз, пагонів в 3-4 рази, в 6-7 разів, в 5-7 разів у динаміці росту відносно контролю (MgSO4, 2,5 л/г). Надані рекомендації стосовно доцільності використання РРР «Корневін», синтетичного аналогу природних ауксинів, ефективного вкорінювача, активатора фізіологічних процесів, протектора за умов надмірного засолення.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Q Наука > Q Наука (Загальне) Q Наука > QH Природознавство > QH301 Біологія |
Divisions: | Учасники-партнери репозиторію МДПУ |
Depositing User: | admin admin mdpu |
Date Deposited: | 09 Feb 2016 15:18 |
Last Modified: | 02 Oct 2019 05:52 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/146 |
Actions (login required)
View Item |