МДПУ репозиторій

Національна ідентичність та можливості її формування засобами мистецтва у дітей старшого дошкільного віку

Ляпунова, Валентина та Негрій, Ірина (2023) Національна ідентичність та можливості її формування засобами мистецтва у дітей старшого дошкільного віку. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка, 2 (31). с. 61-69. ISSN 2219-5203

[img] Text
Науковий вісник №31 (1).pdf

Скачати (336kB)

Резюме

У статті розглянуто актуальну на сьогоднішній день проблему використання засобів українського мистецтва для ефективного процесу формування національної ідентичності у дітей старшого дошкільного віку. Встановлено, що потрібно використовувати ефективні засоби українського мистецтва, які в подальшому допоможуть сформувати у дитячій свідомості «зародки» національної свідомості. Надано тлумачення понять «національна ідентичність», «національна свідомість» та «українська національна ідентичність» у сучасній призмі української історії. Описано позитивний вплив українського мистецтва на процес формування національної свідомості дітей старшого дошкільного віку. Наголошено, що музика, живопис та мультиплікація ефективно вливають на формування національної ідентичності та свідомості дітей старшого дошкільного віку. Також у статті наведено приклади з української культури та мистецтва, які допомагають дитині старшого дошкільного віку встановлювати власні життєві цінності та формувати патріотичну позицію. Розглянуто та проаналізовано творчість українського співака та композитора А. Пивоварова, його збірка «Твої вірші, мої ноти» та її вплив на дитину старшого дошкільного віку. Проаналізовано живописні композиції української художниці М. Примаченко. З’ясовано, який вплив має творчість М. Примаченко для української культури, як її твори допомагають формувати національну ідентичність у дитини старшого дошкільного віку. Наголошено, що мультиплікаційні фільми – один з найдієвіших засобів мистецтва, за допомогою якого у дитини старшого дошкільного віку можна сформувати сімейні, духовні, моральні, культурні та національні цінності. Описано, що використовуючи «правильні» мультфільми, ми формуємо у дітей старшого дошкільного національні цінності. Охарактеризовано основні шляхи використання різних видів мистецтва для ефективного процесу формування національної ідентичності дітей старшого дошкільного віку у закладах дошкільної освіти.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра дошкільної освіти і соціальної роботи > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра дошкільної освіти і соціальної роботи
Дата внесення: 17 Черв 2024 15:19
Останні зміни: 17 Черв 2024 15:19
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/13718

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу