Організація інклюзивного навчання в початкових класах: команда психолого-педагогічного супроводу

Мелаш, В. Д. and Дубяга, С. М. and Варениченко, А. Б. (2023) Організація інклюзивного навчання в початкових класах: команда психолого-педагогічного супроводу. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах (86). pp. 197-201.

[thumbnail of Дубяга.pdf] Text
Дубяга.pdf

Download (673kB)

Abstract

Статтю присвячено пошуку ефективних методів та форм організації інклюзивного середо�вища в закладах загальної середньої освіти. Проаналізовано літературу з виокремленої проблеми, що дає можливість зробити висновок про те, що думки науковців позначені суперечливістю щодо того, які найефективніші методи та форми створення сприятливих умов для підготовки майбут�ніх вчителів початкової школи, корекційних педагогів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, що актуалізує розроблення та пошуку сприятливих умов для забезпечення найбільш ефективно-доцільного освітнього процесу. На нашу думку, ключовим аспектом інклюзивного нав�чання є необхідність якісної підготовки майбутніх педагогів, фахівців команди психолого-педагогіч�ного супроводу (вчитель-логопед, вчитель-дефектолог), які працюватимуть у системі інклюзивної
освіти і надаватимуть широкий спектр освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами в
початкових класах. Адже успішна професійна співпраця різних типів команд різнопрофільних фахівців в умовах інклюзивного освітнього середовища повинна базуватися на принципах інклюзивної освіти та загальнодидактичних принципах навчання. Зазначені аспекти прослідковуються у низці норма�тивно-правових документів (Закон України «Про повну загальну середню освіту», Закон України «Про освіту» і т.д.). Проаналізовано особливості роботи команди психолого-педагогічного супроводу (вчи�тель-логопед та вчитель-дефектолог): основні структурні компоненти професійної діяльності вчи�теля-логопеда, пріоритетні завдання логопедичної роботи, напрямки роботи вчителя – логопеда,
первинна діагностика, корекційний напрямок, аналітичний напрямок, консультативно-просвітниць�кий напрямок, документація). Результатом взаємної роботи науково-педагогічних працівників кафе�дри початкової і спеціальної освіти, здобувачів Мелітопольського державного педагогічного універ�ситету імені Богдана Хмельницького та фахівців закладу загальної-середньої освіти було проведено
круглий-стіл, під час якого всі учасники заходу мали змогу ознайомитись з особливостями роботи корекційних педагогів, організацією інклюзивного освітнього середовища закладу загальної-середньої освіти, умовами професійної підготовки майбутніх педагогів початкової школи.
Ключові слова: підготовка майбутнього вчителя, молодші школярі, команда психолого-педаго�гічного супроводу, вчитель-логопед, вчитель-дефектолог, інклюзивне освітнє середовище

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1501 Початкова освіта
Divisions: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра початкової і спеціальної освіти > Фахові видання
Depositing User: Users 13 not found.
Date Deposited: 11 May 2023 10:44
Last Modified: 11 May 2023 10:44
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12840

Actions (login required)

View Item
View Item