МДПУ репозиторій

Формування асертивної поведінки здобувачів як предиктор інтеграції в європейський освітній простір

Шевченко, Світлана та Варіна, Ганна (2022) Формування асертивної поведінки здобувачів як предиктор інтеграції в європейський освітній простір. Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. с. 137-143.

[img] Text
18.pdf

Скачати (415kB)

Резюме

Стаття присвячена питанням формування асертивної поведінки здобувачів як предиктора ін�теграції в європейський освітній простір. Інтеграція вищої освіти України в європейський освітній простір є одним із актуальних питань сьогодення, оскільки це впливає на якість підготовки майбут�ніх фахівців. На думку авторів, асертивність – це сукупність психологічних властивостей індивіда, які формують його поведінку у суспільстві, побудовану на адекватній поведінці у критичних ситуа�ціях, що виявляється у психологічній рівновазі й етичному ставленні до інших індивідів у суспіль�них відносинах. У статті наголошено, що формування в особистості асертивної поведінки передба�чає наявність визначеної якості поведінки, завдяки якій вона може володіти спонтанними реакціями, адекватним проявом емоцій, вмінням прямо говорити про свої бажання і вимоги, здатна вислов�лювати власну точку зору, не боїться заперечувати, використовуючи аргументацію, наполягати на своєму, володіти тактиками задоволення справедливих вимог і відмови у відповідь на неприпустимі прагнення таким чином, аби при цьому не порушувалися права інших людей. У роботі представле�но результати емпіричного вивчення рівня сформованості асертивності у здобувачів. Зазначено, що більшість респондентів певною мірою здатна відстоювати власні права та інтереси. Це має ситуа�тивний прояв, не закріплений в індивідуальному стилі поведінки (середній рівень). Визначено осіб з високим рівнем асертивності – «впевнені в собі», які об’єктивно оцінюють власні можливості з огляду на права та інтереси оточуючих. Для них важливе збереження та підтримка почуття власної гідності та самоповаги. Намічено перспективні напрями подальшої роботи за темо

Тип елементу : Стаття
Теми: B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра психології
Користувач, що депонує: С.В. Шевченко
Дата внесення: 08 Груд 2022 18:59
Останні зміни: 08 Груд 2022 18:59
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12737

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу