МДПУ репозиторій

Модель формування професійної компетентності майбутніх інженерів-програмістів у процесі вивчення об’єктно-орієнтованого програмування

Конюхов, С. Л. (2022) Модель формування професійної компетентності майбутніх інженерів-програмістів у процесі вивчення об’єктно-орієнтованого програмування. Інноваційна педагогіка, 1 (51). с. 192-197. ISSN ISSN 2663-6085

[img] Text
38.pdf - Опублікована Версія

Скачати (525kB)

Резюме

Професійна підготовка інженерів-програмістів у закладах вищої освіти є актуальним завданням сьогодення. Формування у студентів фахової компетентності обов’язково передбачає набуття знань з об’єктно-орієнтованої методології розробки, оволодіння об’єктно-орієнтованими мовами програмування. Вивчення об’єктно-орієнтованого програмування і зараз виявляється доволі складним для студентів, тому залишається актуальним завдання щодо створення умов для успішного формування у здобувачів вищої освіти відповідних здатностей. У статті обґрунтовано доцільність педагогічного моделювання досліджуваного процесу та представлено розроблену модель. Центральне місце в моделі належить професійній компетентності майбутніх інженерів-програмістів та організаційно-методичним умовам її формування. У структурі професійної компетентності виділено мотиваційний, когнітивний, операційно-діяльнісний та рефлексивний компоненти. Для кожного з компонентів наведено критерії та рівні (професійний, високий, достатній, низький, критичний) сформованості. Показано, що провідне значення для формування професійної компетентності у процесі вивчення ООП мають компетентнісний, особистісно-орієнтований, акмеологічний та міждисциплінарний підходи. Реалізація цих підходів відбувається із дотриманням принципів науковості, проблемності, циклічності, зв’язку теорії з практикою. Модель складається з трьох блоків. Концептуально-цільовий блок містить мету, завдання, компоненти професійної компетентності, методологічні підходи і принципи професійної підготовки. Змістово-діяльнісний блок відображує зміст форми, методи і засоби професійної підготовки майбутніх інженерів-програмістів з об’єктно-орієнтованого програмування. Критеріально-результативний блок об’єднує критерії, показники і рівні сформованості професійної компетентності майбутніх інженерів-програмістів у процесі вивчення об’єктно-орієнтованого програмування та очікуваний результат.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Підрозділи: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра інформатики і кібернетики > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра інформатики і кібернетики
Дата внесення: 05 Груд 2022 15:09
Останні зміни: 05 Груд 2022 15:09
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12721

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу