МДПУ репозиторій

Психологічні чинники формування статеворольової ідентичності підлітків в умовах освітнього середовища

Шевченко, С. В. та Дубовік, Г. (2021) Психологічні чинники формування статеворольової ідентичності підлітків в умовах освітнього середовища. Матеріали науково-практичної конференції "Розвиток самоефективності особистості: інтеграція зусиль суспільства, школи, родини". с. 52-56.

[img] Text
Збірник 04.11.2021-52-56.pdf

Скачати (595kB)

Резюме

Актуальність теми дослідження обумовлюються трансформаційними змінами в Україні, що стосуються процесу становлення творчої, активної, самодостатньої, незалежної від статі, андрогенної особистості. Вибраний для дослідження підлітковий вік – це час, коли суб’єкт прагне розширити й уточнити зміст свого «Я». Цей віковий період є важливим етапом становлення статеворольової ідентичності, бо саме у цьому віці відбувається активне усвідомлення суті своїх ставлень до інших людей та самого себе, розширюється й уточнюється статеве самовизначення. Саме у підлітковому віці, як підкреслюється науковцями, відбувається становлення статеворольової ідентичності, яка є внутрішнім переживанням своєї статевої належності, набуттям гендерної ролі й уподібненням до неї, своєрідною єдністю статевого самоусвідомлення і поведінки. Підлітковий вік визначає подальший розвиток особистості, орієнтацію на справжні зразки Я-чоловіка і Я-жінки в нових змінних умовах, наповнення їх егалітарними цінностями, якими передбачено формування гендерної самосвідомості, статевої «Я-концепції» та статеворольової ідентичності.

Тип елементу : Стаття
Теми: B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра психології
Користувач, що депонує: С.В. Шевченко
Дата внесення: 20 Груд 2021 00:41
Останні зміни: 20 Груд 2021 00:41
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12473

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу