Прохорова, Л. А. та Гришко, С. В. та Непша, О. В. та Зав’ялова, Т. В. (2021) Педагогічні умови формування екологічної культури майбутніх учителів географії під час вивчення дисциплін професійного циклу. Інноваційна педагогіка, 2 (34). с. 181-186. ISSN 2663-6085
Text
Прохорова ЛА_Гришко СВ_Непша ОВ_Завялова ТВ.pdf Скачати (475kB) |
Резюме
Стаття присвячена вкрай актуальній темі формуванню екологічної культури майбутнього вчителя географії. Відзначається, що проблема формування особистості з високим рівнем загальної та екологічної культури, здатної сприймати і здійснювати ідеї коеволюції суспільства і природи, передбачає якісне оновлення системи екологічної освіти студентської молоді і зачіпає в тому числі і майбутнього вчителя географії. Передаючись через особистість учителя свідомість підростаючого покоління, екологічна культура сприятиме формуванню нового соціоприродного менталітету суспільства. Вивчення професійної моделі вчителя географії показало, що виконання ним еколого-освітньої та еколого-виховної функції займає досить важливе місце в загальній сукупності властивих йому професійних характеристик і, отже, це повинно знайти відображення в програмі його підготовки в умовах закладу вищої освіти. У справі професіоналізації майбутнього вчителя географії провідну роль, безумовно, покликані виконувати навчальні дисципліни професійного циклу. Навчальні дисципліни професійного циклу традиційно поділяються на два напрямки: теоретичного і практичного навчання. По відношенню до розглянутої нами задачі формування екологічної культури майбутніх вчителів географічної спеціальності можна сказати, що обидва ці напрямки мають певне дидактико-технологічне значення кожне окремо. Так, дисципліни першого напряму є теоретичною передумовою і базою освоєння екологічних умінь і формують зону компетентного розуміння еколого-прикладних задач і вміння вибору найкращих способів їх вирішення. З іншого боку, організація практичного навчання (навчальні практики) у своєму розпорядженні можливості своєрідного «полігону» відпрацювання екологічних знань і вмінь студентів-географів в природних умовах, що і дозволяє говорити про досягнення професійного рівня освоєності відповідних умінь. Для більш результативного рішення задачі формування екологічної культури студентів було проведено спеціальну теоретичну роботу по розкриттю науково-екологічного, виховного потенціалу дисциплін теоретичного і практичного навчання, які викладаються на природничо-географічному географічному факультеті Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Теми: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта |
Підрозділи: | Природничо-географічний факультет > Кафедра географії та туризму > Фахові видання |
Користувач, що депонує: | Кафедра географії та туризму |
Дата внесення: | 18 Черв 2021 12:40 |
Останні зміни: | 18 Черв 2021 12:40 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12016 |
Виконати (потребує авторізації)
Перегляд елементу |