МДПУ репозиторій

Формування у студентів-філологів іншомовних мовленнєвих навичок під час вивчення творів малої німецькомовної прози

Лебєдєва, О. А. (2020) Формування у студентів-філологів іншомовних мовленнєвих навичок під час вивчення творів малої німецькомовної прози. Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки: збірник наукових праць, 1 (3 (36)). с. 111-118. ISSN ISSN 2522-4360 (Print) ISSN 2522-4379 (Online)

[img] Text
Вісник ЗНУ 03_2020-111-118.pdf - Опублікована Версія

Скачати (334kB)

Резюме

У статті розглянуто проблему підготовки сучасного філолога-германіста з точки зору вибору методів роботи з оригінальними літературними текстами жанру малої прози, які б ефективно сприяли формуванню іншомовних мовленнєвих навичок. З’ясоване місце оригінальних художніх творів в загальній конфігурації навчання іноземній мові та культурі. Виявлено значення впливу першого позитивного досвіду зустрічі з німецькомовною літературою у формі малої прози на подальше ставлення студентів до складних, обширних та високодиференційованих з огляду на їх зміст та форму оригінальних літературних творів. Висвітлено, що для досягнення позитивного впливу на формувння у студентів-філологів іншомовних мовленнєвих навичок через вивчення оригінальних літературних творів слід забезпечити безпосередній взаємозв’язок між прагматичною складовою частиною, з одного боку, та естетичною і етичною складовими частинами оригінальної художньої літератури іноземною мовою, з іншого. Встановлено, що таке узгодження виражається в необхідному корегуванні навчального процесу, тобто відбувається за умов включення до навчальної програми творів малої німецькомовної прози, попередньо дидактизованих викладачем. На цій підставі обґрунтовано, що робота з оригінальними літературними текстами під час вивчення іноземної мови повинна мати інтегруючий характер, який поєднує три предметні галузі: літературу, мову, країнознавство. З’ясована роль викладача у підвищенні мотивації здобувачів освіти в аспекті оволодіння мовою через досягнення цілей, що поєднують естетичний характер літературних текстів з іншокультурним аспектом. На окремому практичному прикладі продемонстровано, які форми можуть мати завдання до текстів на рівні осмислення конкретних навчально-методичних кроків їх реалізації, аби досягти мети всебічного розвитку філологічного розуміння оригінальної художньої літератури іноземною мовою та ефективного формування іншомовних мовленнєвих навичок. Зазначено, що, запроваджуючи розвиток іншомовних мовленнєвих компетенцій студентів через вивчення оригінальних літературних творів, викладач іноземних мов повинен одночасно сприяти розвитку соціальних компетентностей, бажанню спілкуватися та готовності до розмови, розвивати вміння робити судження, вчити критичній оцінці, формувати особистість, давати імпульс для роздумів та соціально орієнтованого спілкування.

Тип елементу : Стаття
Теми: P Мова та література > PD Германські мови
P Мова та література > PT Німецька література
Підрозділи: Філологічний факультет > Кафедра методики викладання германських мов
Користувач, що депонує: Кафедра германської філології
Дата внесення: 03 Черв 2021 11:25
Останні зміни: 03 Черв 2021 11:25
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/11827

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу