МДПУ репозиторій

Методичні аспекти розвитку музично-слухових уявлень учнів молодших класів мистецьких шкіл

Черняк, Є. Б. та Вольська, Ю. В. та Міщенко, С. П. та Йоркін, В. В. (2020) Методичні аспекти розвитку музично-слухових уявлень учнів молодших класів мистецьких шкіл. Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія» (2 (20)). с. 89-100. ISSN 2522-4115

[img]
Перегляд
Text
Черняк 3.pdf

Скачати (1MB) | Перегляд

Резюме

Статтю присвячено розгляду методичних аспектів розвитку музично-слухових уявлень учнів молодших класів мистецьких шкіл. Проаналізовано досліджувану проблему в науковій літературі, музично-педагогічній теорії та практиці. Визначено структуру та сутність музично-слухових уявлень молодших школярів у процесі інструментального навчання, окреслено ефективні методи їх розвитку. Встановлено, що найпростіші слухові навички виступають першою ланкою в процесі становлення творчої особистості музиканта, а усвідомлення специфіки проявів та характерних особливостей музично-слухових уявлень юних виконавців сприятиме ефективному оволодінню навичками гри на інструменті. Визначено, що музично-слухові уявлення є специфічним психічним феноменом, який простежується в процесі взаємодії мнемічного, імажитивного та просторового компонентів. Розглянуто уявлення як процес, модель, рівень психічного відображення дійсності. Доведено, що музично-слухові уявлення виступають необхідною ланкою виконавського процесу та складаються з внутрішньослухових та рухо-моторних уявлень, контролю реального звучання та необхідної слухової корекції. Обґрунтовано ефективні методи розвитку музично-слухових уявлень, серед яких домінують вправи щодо активізації слухання музики, знаходження асоціацій до відповідного образу, інтегрованих знань, пластико-рухових та театральних імпровізацій. Встановлено, що позитивні зміни структурних взаємозв’язків прояву індивідуально-психологічних особливостей учнів молодших класів суттєво позначаються на рівні розвитку музичнослухових уявлень і загальній результативності під час виконавської діяльності. Доведено, що асоціативне мислення учнів значно активізується після створення проблем- них ситуацій у процесі заняття. Відзначено, що ефективне використання комплексу методів розвитку музично-слухових уявлень молодших школярів можливе тільки в тому випадку, коли основним принципом інструментального навчання виступає відповідність обраних засобів індивідуально-психологічним особливостям інструменталістів.

Тип елементу : Стаття
Додаткова інформація: Методичні аспекти розвитку музично-слухових уявлень учнів молодших класів мистецьких шкіл / Є. Б. Черняк, Ю. В. Вольська, С. П. Міщенко, В. В. Йоркін // Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». – Дніпро, 2020. - № 2 (20). - С. 89-100.
Теми: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра інструментального виконавства та музичного мистецтва естради > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра інструментального виконавства та музичного мистецтва естради
Дата внесення: 21 Груд 2020 09:14
Останні зміни: 04 Лист 2021 11:50
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/11152

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу