МДПУ репозиторій

Концептуальні засади дослідження емоційного інтелекту як фактору професійного самовизначення старшокласників

Шевченко, С. В. та Гузь, Н. В. та Гузь, В. В. та Варіна, Г. Б. (2020) Концептуальні засади дослідження емоційного інтелекту як фактору професійного самовизначення старшокласників. Габітус, 2 (13). с. 164-168.

[img] Text
29.pdf

Скачати (214kB)

Резюме

Стаття присвячена теоретичному вивченню й експериментальному дослідженню емоційного інтелекту як фактору професійного самовизначення старшокласників. У роботі наведено декілька підходів до визначення феномена, описано структурні компоненти та ієрархічну структуру емоційного інтелекту, погляди вітчизняних учених на основні аспекти професійного самовизначення старшокласників. У результаті аналізу теоретико-методологічного конструкту виділено складові компоненти емоційного інтелекту: самосвідомість (усвідомлення людиною свого суспільного статусу та своїх життєво важливих потреб), самоконтроль (усвідомлення й оцінювання суб’єктом своїх дій, психічних процесів і станів), емпатія (розуміння емоційного стану, проникнення-співчуття в переживання іншої людини), навички відносин (дії, які сформовані шляхом повторення, що характеризуються високим рівнем засвоєння), мотивація (спонукання, які визивають активність організму та особистості загалом і визначають її направленість). За результатами емпіричного дослідження показників емоційного інтелекту старшокласників установлено, що в більшості досліджуваних переважає низький рівень емоційного інтелекту. Найменш вираженою в досліджуваних є здатність до управління як власними емоційним станом, так й емоціями інших людей. Досліджувані із соціальною направленістю професійного самовизначення дійсно мають високий рівень внутрішньоособистісного емоційного інтелекту. Особливо можна виділити схильність старшокласників соціального типу професійного самовизначення до розпізнання емоцій інших людей, досліджувані з реалістичним типом професійного самовизначення мають низькі показники емпатії, досліджувані з вибором підприємницького типу професійного самовизначення мають низькі показники за шкалою управління своїми емоціями. Подальше дослідження проблематики орієнтовано на вивчення характеру зв’язку між складниками емоційного інтелекту і стабільністю статусу особистості в групі, у системі комунікативних, інтерактивних і перцептивних впливів

Тип елементу : Стаття
Теми: B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра психології > Фахові видання
Користувач, що депонує: С.В. Шевченко
Дата внесення: 10 Лист 2020 13:33
Останні зміни: 26 Жов 2021 21:20
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/10862

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу