Варіна, Г. Б. та Прокоф’єва, О. О. (2020) Генезис психологічного супроводу батьків, які виховують дітей з інвалідизацією, в сучасних трансформаційних умовах. Conference Proceedings of the International Scientific Online Conference Topical Issues of Society Development in the Turbulence Conditions. с. 320-328.
Text
jpg2pdf.pdf Скачати (7MB) |
Резюме
The problem of psychological support of parents, which raises a child with disabilities, is quite relevant in today's transformational society. These families face many problems that require comprehensive care: heavy physical and emotional stress; limited opportunities for communication, family self-realization, personal and professional self-determination; inclusion in society; overcoming isolation; obtaining comprehensive information about the peculiarities of the child's development, ways of treatment, education, etc. Relevant problems change the existence and educational functions of the family on three levels: psychological, social, somatic. This scientific article analyzes the main approaches to the complex psychological and pedagogical support of parents raising children with disabilities. Psychological support of parents is a purposeful system of measures aimed at improving pedagogical skills and knowledge of parents, reducing emotional discomfort due to the child's illness, maintaining parents' confidence in his abilities, maintaining adequate child-parent relations and family upbringing styles. В даний час в трансформаційному суспільстві відзначається підвищена увага до сім'ї з боку фахівців різного профілю. Даний соціальний інститут має значні труднощі, які і обумовлюють інтерес до проблеми.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Теми: | B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра психології |
Користувач, що депонує: | Користувачі 4413 не знайдено. |
Дата внесення: | 21 Жов 2020 12:14 |
Останні зміни: | 26 Жов 2021 20:52 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/10779 |
Виконати (потребує авторізації)
Перегляд елементу |