Лебєдєва, О. А. та Мунтян, С. Г. (2020) Оптимізація освітнього процесу у вищій школі через впровадження сучасних цифрових технологій. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 2 (70). с. 205-210. ISSN 1992-5786
Text
41.pdf Скачати (241kB) |
Резюме
У статті розглянуто проблему впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій задля оптимізації навчального процесу в закладах вищої освіти в Україні. Виявлено актуальні тен- денції розвитку освіти в Україні, які визначаються стрімкою дигіталізацією освітнього процесу, пере- ходом до дистанційної та змішаної (класичної з використанням елементів дистанційного навчання) форм навчання. Виділено коло питань щодо суттєвих змін всього освітнього простору, виклика- них дигіталізацією, таких, як зміна змісту освіти, освітніх цілей, ролі учасників освітнього процесу, їхньої професійної компетентності, вмінь і навичок, а також шляхи втілення в життя дигітальних стратегій. Зазначено, що вища школа в Україні стрімко рухатиметься в найближчі роки в напрямку дигіталізації, і тому якнайшвидше потребуватиме відповідей на ці питання від науки й практики. Встановлено, що підняття рівня цифрових навичок і компетентностей учасників освітнього про- цесу, зокрема викладачів закладів вищої освіти, потребує системного підходу до їхньої «цифрової освіти», який би забезпечував актуальний стан поінформованості викладачів у сучасних тенденціях та ефективний тренінг практичних навичок викладання з використанням цифрових інструментів. Зазначено, що, запроваджуючи нові стандарти цифрових компетентностей науково-педагогічних працівників і здобувачів вищої освіти, необхідно надавати учасникам освітнього процесу можливості для усвідомленого вибору інформаційно-комунікаційних технологій і цифрових інструментів для вико- ристання в процесі навчання та оцінювання. Досліджено на власному практичному досвіді авторів публікації, які саме найдоступніші й визнані серед студентської молоді вебсервіси ефективно сприя- ють спрощенню організації навчального процесу у вищому навчальному закладі й підвищенню ефек- тивності самостійної роботи здобувачів вищої освіти, а також об’єктивності оцінки здобутих знань і компетентностей. Для цього проаналізовано їхні основні характеристики, функціональні можливо- сті й переваги, а також особливості їхнього використання в освітньому процесі.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Теми: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта |
Підрозділи: | Філологічний факультет > Кафедра методики викладання германських мов > Фахові видання |
Користувач, що депонує: | Кафедра германської філології |
Дата внесення: | 08 Вер 2020 09:41 |
Останні зміни: | 08 Жов 2020 11:20 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/10550 |
Виконати (потребує авторізації)
Перегляд елементу |