Акулова, Н. Ю. (2017) Відлуння Сезанна у прозі Д. Г. Лоуренса 1920-х років. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки (11–12). pp. 161-165.
Akulova_2017_161.pdf
Download (600kB) | Preview
Abstract
Статтю присвячено аналізу особливостей впливу живопису Сезанна на зрілу прозу Д. Г. Лоуренса. Із цією метою простежено зв’язок революційного новаторства французького митця з художньою концепцією британського письменника, яку відображено в його критичних есеях та прозі 1920-х років. З’ясовано, що форми присутності сезаннівської естетики в наративному просторі новел, повістей та романів Д. Г. Лоуренса вказаного періоду різноманітні: від прецедентних номінацій до непрямих екфраз і формальних принципів образотворення. Доведено, що їх функція здебільшого – генерування смислу в творах: з творчістю Сезанна письменника пов’язує ідея інтуїтивної свідомості, яка долає усталені ментально-візуальні кліше й дозволяє осягнути істинну реальність в усій її перманентній плинності та повноті. Крізь таку призматику розглянуто творче осмислення Д. Г. Лоуренсом проблем фотографічного бачення, тотальної візуалізації та страху «прокреативного» тіла.
Ключові слова: пейзаж, натюрморт, поетика візуальності, екфраза, оптичні кліше, інтуїтивна свідомість, страх «тіла».
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Мова та література > PR Англійська література |
Divisions: | Філологічний факультет > Кафедра української і зарубіжної літератури |
Depositing User: | Users 32 not found. |
Date Deposited: | 31 May 2019 08:45 |
Last Modified: | 02 Oct 2019 05:51 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/3759 |