Імплементація технології CLIL в навчальний процес ЗВО в контексті застосування кращих освітніх практик ЄС

Маслова, Аліна and Гончарова, Ольга (2022) Імплементація технології CLIL в навчальний процес ЗВО в контексті застосування кращих освітніх практик ЄС. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка (2 (29)). pp. 112-117. ISSN 2219-5203

[thumbnail of 5. стаття_Маслова_Гончарова.pdf] Text
5. стаття_Маслова_Гончарова.pdf - Published Version

Download (614kB)

Abstract

У статті розглядаються особливості імплементації технології CLIL в навчальний процес закладу вищої освіти через популяризацію кращих освітніх практик Європейського Союзу, політики мультилінгвальності та спільних цінностей. Наголошується на тому, що сучасна українська освіта невпинно розвивається під впливом процесів глобалізації, інтеграції, постійного обміну інформацією, взаємопроникнення мов і культур. Це вимагає від освітян постійного підвищення рівня власної професійної компетентності та вдосконалення рівня володіння іноземною мовою. У статті окреслено шляхи подолання протиріччя між необхідністю підвищити ефективність вивчення освітніх компонентів у вищий школі й здатністю імплементувати зазначену технологію в навчальний процес. Детально проаналізовано думки вчених щодо дефініції «CLIL-технологія» та основних її компонентів, а саме контент, комунікація, когніція, культура. Окреслено певні труднощі застосування CLIL-технології, основною з яких є вимога до викладача не тільки володіти навчальним матеріалом зі свого освітнього компоненту, але й іноземною мовою на рівні не нижче, ніж В2. Паралельно з цим наводиться низка переваг використання технології предметно-мовного інтегрованого навчання, які за своїм змістом значно перевищують труднощі. Робиться висновок, що систематичне використання CLIL-технології в освітньому процесі закладу вищої освіти, а саме в процесі навчання здобувачів за модулем Жана Моне, закладає основи для підвищення рівня їх конкурентоспроможності не тільки на вітчизняному, але й на зарубіжному ринку праці, що надає системі української освіти європейського масштабу.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > L Освіта (Загальне)
L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Divisions: Філологічний факультет > Кафедра методики викладання германських мов > Фахові видання
Depositing User: Users 35 not found.
Date Deposited: 09 Oct 2023 14:25
Last Modified: 09 Oct 2023 14:25
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/13138

Actions (login required)

View Item
View Item