Лебєдєва, О. А. (2021) Засоби формування рефлексивних умінь майбутніх учителів на практичних заняттях із німецької мови. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр., 2 (76). pp. 106-111. ISSN 1992-5786
Вісник КПУ 2021_76_т.2-106-111.pdf - Published Version
Download (285kB)
Abstract
У статті розглянуто проблему формування і розвитку у студентів компетенцій та практич-них навичок рефлексії в освітньому процесі у вищій школі з огляду на їхню майбутню професійну діяльність як учителів іноземної мови. Визначено роль та місце саморефлексії серед освітніх цілей і стратегій навчання, встановлено її вплив на сприйняття студентами власних цінностей, переко-нань та поведінки, а також на розвиток позитивного ставлення до власних досягнень, формування їхніх особистісних, соціальних та методологічних компетенцій. Виявлено зв’язок рефлексивних під-ходів із принципами автономного, самоорганізованого навчання, їхню орієнтацію на студента як організатора власного навчального процесу і контроля досягнення цілей та висновків щодо майбут-нього навчання. Встановлено роль викладача у формуванні вмінь саморефлексії у студентів під час аудиторних занять у процесі викладання іноземної мови в педагогічному виші. Окреслено коло умов, які сприяють здійсненню студентами самооцінки, та наведено принципи функціонування ефектив-ного зворотного зв’язку. Підкреслено значення підготовчого етапу з метою сенсибілізації студентів до самооцінки, запропоновані деякі конкретні активності під час аудиторних занять, які поступово формують у них досвід саморефлексії. Виділено низку практичних інструментів та засобів форму-вання рефлексивних умінь майбутніх учителів у контексті навчання іноземної мови, наголошено на необхідності їхньої адаптації до конкретних цілей, навчальних звичок і потреб відповідної навчальної групи та кожного окремого студента. Наведено принципи для самостійного розроблення виклада-чем власних інструментів для успішної самооцінки. Встановлено, що регулярна рефлексія німецькою мовою під час практичних занять є ефективним способом сприяння процесу навчання мови, роз-витку продуктивних мовленнєвих компетенцій і навичок майбутніх учителів.Ключові слова: стратегії навчання, автономне навчання, інструменти самооцінки, зворотний зв’язок, іншомовні комунікативні компетенції.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта |
Divisions: | Філологічний факультет > Кафедра методики викладання германських мов > Фахові видання |
Depositing User: | Users 34 not found. |
Date Deposited: | 01 Oct 2021 10:22 |
Last Modified: | 01 Oct 2021 10:22 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12139 |