МДПУ репозиторій

Treatment of Education, Culture and Child Development in the Psychology of L. Vygotsky and R. Peters’ Analytical Philosophy in the Context of the Linguistic Turn

Dobrovolska, Larysa та Liapunova, Valentyna та Volkov, Alexandr (2020) Treatment of Education, Culture and Child Development in the Psychology of L. Vygotsky and R. Peters’ Analytical Philosophy in the Context of the Linguistic Turn. Journal of Modern Education Review, 10 (1). с. 1-9. ISSN 2155-7993, USA

[img]
Перегляд
Text
Larysa Dobrovolska, Valentyna Liapunova, Alexandr Volkov (1).pdf

Скачати (198kB) | Перегляд

Резюме

This article deals with general provisions existence in the L. Vygotsky psychology and the founder of the analytical educational philosophy by R. Peters. There are interpretation of the children’s education relationship, culture and their development. This research work used variety of methodological approaches and methods, primarily comparative and analytical. There are linguistic turn had a significant impact on the views by L. Vygotsky, in particular on the interpretation of the speech and thinking interaction. Its later was provoked by R. Peters’ analytical educational philosophy. The scientists believes that the theory of cultural and historical development, higher mental functions, the role of speech and thinking in the development of a child by L. Vygotsky is largely due to the influence then ideas of L. Witgenstein. The emergence of the R. Peters’ conceptual analysis and the analytical philosophy of education methodology was influenced by the L. Wittgenstein.

Тип елементу : Стаття
Теми: B Філософія. Психологія. Релігія > B Філософія (Загальне)
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра дошкільної освіти і соціальної роботи
Користувач, що депонує: Кафедра дошкільної освіти і соціальної роботи
Дата внесення: 10 Черв 2020 09:06
Останні зміни: 10 Черв 2020 09:06
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/9654

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу