МДПУ репозиторій

Особливості формування професійно важливих компетенцій майбутніх учителів географії в процесі практичної підготовки

Донченко, Л. М. та Непша, О. В. та Зав’ялова, Т. В. та Іванова, В. М. (2020) Особливості формування професійно важливих компетенцій майбутніх учителів географії в процесі практичної підготовки. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр., 2 (69). с. 112-117. ISSN 1992-5786

[img]
Перегляд
Text
Донченко ЛМ_Непша ОВ_Завялова ТВ_Іванова ВМ.pdf

Скачати (581kB) | Перегляд

Резюме

В статті розглянуте питання формування професійно важливих компетенцій у майбутніх вчителів географії в процесі проходження навчальних (польових) практик під час навчання у педагогічному закладі вищої освіти. Визначено, що навчальні (польові) практики займають ключове місце у підготовці майбутніх вчителів географії. Мета навчальних практик полягає в формуванні у майбутніх фахівців професійних компетенцій в ході проведення польових досліджень з подальшою обробкою результатів. У зв’язку з цим, було розглянуто, які компетенції можуть бути сформовані у майбутнього педагога-географа в ході проходження ним навчальних практик. При здійсненні університетської підготовки майбутніх вчителів географії повинна враховуватися необхідність комплексного формування компетенцій як географічного спрямування, так і педагогічного. Навчальний процес націлений на становлення і розвиток здатності майбутнього педагога-географа формувати у учнів такі групи ключових компетенцій, як ціннісно-смислові, загальнокультурні, навчально-пізнавальні, інформаційні, комунікативні, соціально-трудові та компетенцій особистісного самовдосконалення. В підготовці висококваліфікованого педагога-географа особливо важливо домогтися оптимального поєднання теоретичної і практичної складових форм навчальної та наукової діяльності, а також самостійної роботи, використовувати завдання прикладного та творчого характеру. Теоретичні положення повинні підкріплюватися можливостями їх використання на практиці. Отримані в ході проходження навчальних практик компетенції можуть бути класифіковані за трьома основними категоріями: універсальні, загально-професійні і профільно-спеціалізовані. До універсальних компетенцій відносяться загальнонаукові, системні, інструментальні, соціально-особистісні та загальнокультурні. В результаті дослідження, виявлено, що під час проходження навчальних практик студент-географ може оволодіти комплексом компетенцій. Отриманий компетентнісний комплекс забезпечить можливість майбутнього вчителя географії виконувати професійні завдання в таких видах професійної діяльності, як науково-дослідна, проектно-виробнича, організаційно-управлінська, просвітницька та педагогічна.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Підрозділи: Природничо-географічний факультет > Кафедра географії та туризму > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра географії та туризму
Дата внесення: 04 Черв 2020 10:44
Останні зміни: 08 Жов 2020 06:31
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/9537

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу