МДПУ репозиторій

Педагогічна практика як засіб формування професійної майстерності вчителя в умовах реформування освіти

Воровка, М. І. та Проценко, А. А. (2020) Педагогічна практика як засіб формування професійної майстерності вчителя в умовах реформування освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр., 2 (69). с. 57-61. ISSN ISSN 1992-5786

[img]
Перегляд
Text
Стаття_Воровка М..pdf

Скачати (578kB) | Перегляд
Офіційний URL: http://pedagogy-journal.kpu.zp.ua/

Резюме

Стаття присвячена аналізу місця, функцій і принципів організації педагогічної практики як засобу формування професійної майстерності учителя в умовах реформування освіти. Реформована школа потребує нового вчителя – умотивованого дієвого агента освітніх перетворень, дослідника і творця, зорієнтованого на професійне й особистісне зростання протягом життя, готового до імпровізації та експериментування. Найвагоміший вплив на формування професійної майстерності такого вчителя в процесі педагогічної освіти має виробнича педагогічна практика. У її процесі поглиблюються та конкретизуються професійні знання, формується критичне й осмислене ставлення до них; розвиваються професійно необхідні вміння, навички, способи дії; формуються мотиви професійної діяльності та професійного саморозвитку; виробляється індивідуальний стиль професійної діяльності, розвивається дослідницький та інноваційний потенціал майбутнього вчителя; відбувається опанування всією системою професійних функцій та інтенсивний розвиток усіх елементів і складників професійної майстерності. Відповідно до потреб реформування освіти, висунуті та схарактеризовані функції педагогічної практики: адаптаційна, навчальна, виховна, дослідна, розвивальна, проективна, комунікативна, діагностична, рефлексивна, інтегрувальна. Розкрито специфічні принципи організації виробничої педагогічної практики: взаємозв’язок та інтеграцію теоретичної та практичної підготовки, навчальної й дослідницької діяльності студентів; єдність педагогічного контролю та самоконтролю, взаємного аналізу й самоаналізу діяльності студентів, педагогічного управління і студентського самоврядування в організації педагогічної практики; варіативність змісту, форм і методів діяльності практикантів на основі диференціації й індивідуалізації змісту педпрактики; інтеграцію, взаємодію та координацію діяльності ЗВО, баз проходження практики й органів освіти щодо організації та проведення педагогічної виробничої практики; її комплексність; дослідницьку спрямованість. Ключові слова: професійна майстерність учителя, педагогічна практика, виробнича педагогічна практика, функції виробничої педагогічної практики, принципи організації виробничої педагогічної практики.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Підрозділи: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра педагогіки та педагогічної майстерності
Дата внесення: 04 Черв 2020 10:40
Останні зміни: 08 Жов 2020 06:09
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/9535

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу