МДПУ репозиторій

Зміст гендерної компетентності викладача аграрного закладу вищої освіти

Шлєіна, Людмила (2018) Зміст гендерної компетентності викладача аграрного закладу вищої освіти. Інноваційна педагогіка, 2 (14). с. 178-182. ISSN 2663-6085

[img]
Перегляд
Text
Зміст гендерної компетентності викладача аграрного закладу вищої освіти.pdf

Скачати (7MB) | Перегляд

Резюме

У статті здійснено аналіз поняття «гендерна компетентність» та її компонентів, розглянуто особливості гендерної компетентності викладача аграрного закладу вищої освіти. Проаналізовано дослідження сучасних науковців щодо проблеми впровадження гендерного підходу як умови гуманітаризації та гуманізації національної системи вищої професійної освіти. Визначено, що неоднозначність розуміння сутності гендерного виховання викладачами, неспроможність наявних підходів до нього на Заході і в Україні призводять до необхідності не тільки перегляду основ соціалізації чоловіка і жінки, але і створення на цій основі концепції гендерного виховання особистості. Вагомою умовою ефективності формування гендерної культури здобувача аграрного закладу вищої освіти є підвищення гендерної компетентності викладача. Визначено обов’язкові компоненти гендерної компетентності викладача аграрного закладу вищої освіти. Зазначено, що для нейтралізації негативних аспектів гендерної соціалізації в процесі взаємодії викладачів зі здобувачами аграрних закладів під час орієнтації освітнього середовища на особистісний та професійний розвиток здобувачів незалежно від їх статевої приналежності необхідно під час викладу змісту навчальних курсів, дисциплін демонструвати внесок у розвиток науки, культури і суспільства в цілому, як чоловіків, так і жінок. Впровадження гендерного підходу в навчально-виховний процес є одним з інноваційних кроків, що зумовлений як економічними, так і соціальними перетвореннями в суспільстві на сучасному етапі. Це визначає нові вимоги до гуманітарної підготовки викладача як творчої і яскравої особистості, що володіє досягненнями науки про людину і закономірності її розвитку, новими технологіями навчання і виховання, мистецтвом спілкування, гендерною компетентністю в структурі загальної професійної компетентності, що сприяє підвищенню якості освіти.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Підрозділи: Учасники-партнери репозиторію МДПУ
Користувач, що депонує: Кафедра педагогіки та педагогічної майстерності
Дата внесення: 03 Черв 2020 11:07
Останні зміни: 03 Черв 2020 11:07
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/9441

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу