МДПУ репозиторій

Формування комунікативного компоненту соціального досвіду учнів старшого підліткового віку в умовах позакласної виховної роботи

Атрошенко, Т. Ю. та Федорова, О. В. (2020) Формування комунікативного компоненту соціального досвіду учнів старшого підліткового віку в умовах позакласної виховної роботи. Інноваційна педагогіка, 1 (22). с. 170-173. ISSN ISSN 2663-6085

[img]
Перегляд
Text
Атрошенко, Федорова.pdf

Скачати (158kB) | Перегляд

Резюме

Статтю присвячено проблемі формування соціального досвіду учнів старшого підліткового віку, а саме його комунікативного компоненту. Визначається сутність даного компоненту та роль розвитку навичок побудови ефективної взаємодії для його формування, а також роль спілкування в набутті соціального досвіду. Здійснено оцінювання сформованості соціального досвіду учнів старшого підліткового віку за комунікативним критерієм за допомогою авторської анкети та модифікованих методик. На основі аналізу рівня сформованості соціального досвіду учнів за комунікативним критерієм виокремлено проблеми, наявні у старших підлітків. Позакласна виховна робота визначається тим середовищем, яке надає педагогові можливість для розвитку в учня комунікативних навичок, уміння й мотивації брати участь у колективних справах, відкритості взаємному обміну інформацією, почуттями й інтересами, навичок саморегуляції та самоконтролю. Найбільш доцільною формою позакласної виховної роботи для формування комунікативного компоненту соціального досвіду визначено тренінг. Визначено, що процес формування соціального досвіду слід розпочати з поліпшення здатності учнів до ефективної міжособистісної взаємодії. З огляду на це, сформульовано наступні завдання тренінгу: формування в учасників почуття довіри та безпеки під час спілкування; розвиток емпатійних здібностей; підвищення міжособистісної чуттєвості та групової взаємодії; набуття комунікативних навичок; розвиток відкритості взаємному обміну інформацією, почуттями. Розглянуто принципи тренінгової роботи, на яких базується проведення занять з розвитку навичок міжособистісної взаємодії. Визначено, на розвиток яких характеристик учнів старшого підліткового віку мають бути спрямовані зусилля педагогічного колективу задля формування комунікативного компоненту соціального досвіду.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > L Освіта (Загальне)
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра дошкільної освіти і соціальної роботи > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра дошкільної освіти і соціальної роботи
Дата внесення: 29 Трав 2020 11:56
Останні зміни: 06 Жов 2020 07:47
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/9270

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу