МДПУ репозиторій

Особливості метафоризації освіти у вітчизняному педагогічному дискурсі

Александров, Денис Валентинович та Александрова, Юлія Олександрівна (2020) Особливості метафоризації освіти у вітчизняному педагогічному дискурсі. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 27 (1). с. 111-116. ISSN 2308-4863

[img]
Перегляд
Text
203376-456307-1-SM.pdf

Скачати (355kB) | Перегляд

Резюме

Дослідження образно-метафоричного шару концепту «освіта», що виконане в дослідному полі педагогіки та філософії освіти, є напрям, що вивчає ментальні одиниці та способи їх мовної репрезентації, дозволяє описати культурно значущі смисли, закріплені у свідомості вітчизняних педагогів. Реалізований у науковій статті систем- ний підхід до аналізу метафор (аналізується метафорична репрезентація конотацій освіти в педагогічному дис- курсі) робить можливим моделювання цілісного бачення педагогічних сенсів. Названі метафори представляють собою різні, але генетично споріднені розуміння освіти, що доводиться схожістю їх метафоричної структури, яка зумовлена загальними сферами-джерелами метафоричного навантаження. Такі дослідження дозволяють обґрунтувати існування метафоричних універсалій або, навпаки, унікальних сенсів на мовному та когнітивному рівні (визначення цих універсалій стає одним із головних завдань сучасних досліджень). Ці дослідження здатні виявити лінгвокультурні особливості національних концептуальних картин світу, виявити специфіку сприйняття і метафоричної репрезентації педагогічних реалій носіями різних педагогічних осередків. За допомогою поглиблення в метафоричні підстави відбувається спроба визначити витоки різних видів педаго- гічної діяльності, прояснити ті практико-символічні структури, в яких закладається можливість наукового став- лення до світу. Значні культурні відмінності дуже ймовірні, тому що істотно відрізняються системи освіти різних країн. Цікавим представляється розширення матеріалу дослідження, залучення для моделювання метафоричних концептів народної педагогіки. Це дозволяє в подальшому вивчити асоціативно-смислові поля базисних концептів педагогічного дискурсу і проводити з цією метою спрямований асоціативний експеримент для виявлення соціально- го, вікового, гендерного сенсотворення досліджуваних концептів.

Тип елементу : Стаття
Теми: B Філософія. Психологія. Релігія > B Філософія (Загальне)
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Підрозділи: Природничо-географічний факультет > Кафедра філософії
Користувач, що депонує: Кафедра філософії
Дата внесення: 28 Трав 2020 13:05
Останні зміни: 27 Жов 2020 12:24
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/9207

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу