Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Когнітивні компоненти концепту гроза в буденній свідомості студентів

Хомчак, О. Г. and Волкова, І. В (2020) Когнітивні компоненти концепту гроза в буденній свідомості студентів. Закарпатські філологічні студії, 1 (13). pp. 117-121.

[thumbnail of Закарпатські філологічні студії № 13_Т_1-страницы-117-121.pdf] Text
Закарпатські філологічні студії № 13_Т_1-страницы-117-121.pdf

Download (15MB)

Abstract

У статті досліджено образний і інформаційно-понятійний компоненти концепту гроза в українській мовній картині світу на базі вільного асоціативного експерименту.
Розглянуто семантичну лакунарність у межах лексем дощ, грім, буря, блискавка тощо, які утворюють ядерний прошарок концепту гроза. Вважаємо, що слова «концепт» та «поняття» є однаковими за своєю внутрішньою формою, тому сприйматимемо досліджувані пари понять як складники концептів дощ, грім, буря, блискавка, які кожна людина використовує для обробки навколишньої дійсності, розпізнає частинами, а потім з’єднує в єдине ціле і трактує його відповідно до розуміння цього явища в межах своєї етнокультури.

Item Type: Article
Subjects: P Мова та література > P Філологія. Лінгвістика
Divisions: Філологічний факультет > Кафедра української мови
Depositing User: Users 32 not found.
Date Deposited: 10 Apr 2020 11:23
Last Modified: 10 Apr 2020 11:23
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/8938

Actions (login required)

View Item
View Item