Переверзєва, О. В. (2019) Психологічні та творчі аспекти роботи концертмейстера в процесі диригентсько-хорової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва. НАУКОВI ЗАПИСКИ Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя (4). с. 123-128. ISSN 2522-1736
Text
Нежин репозиторий.pdf Скачати (378kB) |
Резюме
У статті розглянуто процес професійної роботи концертмейстера в закладах вищої освіти на заняттях з хорового диригування, досліджено своєрідність професійної діяльності концертмейстера в межах навчальної дисципліни, яка є провідною в системі диригентсько-хорової освіти, систематизовано і конкретизовано професійні вимоги до концертмейстера у музично-педагогічному процесі, узагальнено і сформульовано психологічні та творчі аспекти роботи концертмейстера, запропоновано концепцію професійної діяльності концертмейстера в умовах роботи у закладах вищої освіти на заняттях з хорового диригування. В системі підготовки хорового диригента художня і педагогічна ефективність занять створюється зусиллями двох людей – викладача і концертмейстера. Незважаючи на уявну єдність, взаємопроникнення і органічну нерозривність роботи кожної з цих осіб, їх офіційний статус істотно відрізняється: педагог завжди вважається головною, провідною персоною в навчальному процесі, а концертмейстери, згідно штатного розкладу, відносяться до так званого "навчально-допоміжного персоналу". Таке офіційне визначення ставить їх у другорядне становище. В даній статті ми спробуємо довести принципову помилковість такої точки зору. Отже, проблемою даної роботи є суперечність між офіційним статусом концертмейстера і реальними функціями його професійної діяльності. За змістом своєї роботи він є повноправним співучасником творчого і педагогічного процесу, тоді як статут "допоміжного" персоналу створює невірну орієнтацію і викликає певну недооцінку роботи концертмейстерів. Реальний зміст роботи педагога-концертмейстера та істинна значущість його діяльності в системі диригентсько-хорової освіти досі залишаються недостатньо визнаними на офіційному рівні. Тому мета цієї роботи полягає в тому, щоб обґрунтувати дійсне значення концертмейстерської діяльності у музичнопедагогічному процесі і сформувати концепцію професійної роботи концертмейстера у сучасному музично-педагогічному процесі. Тематика роботи безпосередньо пов’язана з повсякденною педагогічною практикою і нею же обумовлюється. Тому практична значущість роботи є очевидною і додаткових пояснень не потребує.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Теми: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра теорії і методики музичної освіти та хореографії |
Користувач, що депонує: | викладач Олена Переверзєва |
Дата внесення: | 06 Квіт 2020 02:02 |
Останні зміни: | 07 Квіт 2020 12:31 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/8907 |
Виконати (потребує авторізації)
Перегляд елементу |