МДПУ репозиторій

Методичні підходи до формування географічних знань як компоненту предметної географічної компетентності учнів загальноосвітніх шкіл

Гришко, С. В. та Іванова, В. М. та Непша, О. В. та Тамбовцев, Г. В. (2020) Методичні підходи до формування географічних знань як компоненту предметної географічної компетентності учнів загальноосвітніх шкіл. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр., 1 (68). с. 156-162. ISSN 1992-5786

[img] Text
Гришко СВ_Іванова ВМ_Непша ОВ_Тамбовцев ГВ..pdf

Скачати (308kB)

Резюме

У статті розглянуті методичні підходи формування змістовних компонентів географічних знань учнів загальноосвітніх навчальних закладів. У результаті дослідження проаналізовано окрему предметну географічну компетентність учнів, як географічні знання, серед яких виділяють емпіричні та теоретичні географічні знання. До різновидів емпіричних знань належать географічні факти, географічна номенклатура і географічні уявлення. Визначено, що такі знання відіграють роль основи, на якій будується система відповідних теоретичних географічних знань, відбувається аналіз і систематизація географічних фактів, їх узагальнення та формування уявлень про просторове розміщення географічних об’єктів вивчення. Географічні факти дають змогу безпосередньо характеризувати географічні об’єкти вивчення і створювати уявлення про них, обґрунтовувати окремі висновки теоретичного змісту, пояснювати географічні поняття або причинно-наслідкові зв’язки, конкретизувати теоретичні знання. Географічні факти виступають реальною інформацією, яка використовується як основа засвоєння природних і соціально-економічних закономірностей і поглиблення вже сформованих географічних знань. Географічна номенклатура являє собою перелік географічних назв. Така номенклатура використовується для конкретизації просторових географічних уявлень учнів і полегшення формування їх теоретичних знань. Географічні уявлення як один із видів емпіричних знань за своєю суттю є емоційно-чуттєвими образами відповідних географічних об’єктів вивчення. За умови, що такі уявлення мають бути об’ємними і яскравими, максимально відповідаючи дійсності, вони є основою формування відповідних географічних понять учнів. До числа теоретичних географічних знань належать поняття, причинно-наслідкові зв’язки, закономірності, гіпотези і теорії. Варто зазначити, що фундамент шкільної географічної освіти закладається саме завдяки формуванню понять, які представляють собою узагальнену форму відображення дійсності, зміст якої загалом визначається суттєвими і необхідними ознаками географічних об’єктів вивчення і відносинами між ними. Поряд із поняттями причинно-наслідкові зв’язки і закономірності є основними елементами теоретичних знань географічної науки. Формування причинно-наслідкових зв’язків вимагає спеціально організованої навчально-пізнавальної діяльності учнів, у процесі якої вони мають не тільки виявляти причини, що зумовлюють стан і динаміку об’єктів вивчення, а й пояснювати дію таких причин, визначати наслідки, до яких ці дії призводять.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи
Підрозділи: Природничо-географічний факультет > Кафедра географії та туризму > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра географії та туризму
Дата внесення: 06 Квіт 2020 05:04
Останні зміни: 08 Жов 2020 06:32
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/8899

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу