Гришко, С. В. та Іванова, В. М. та Непша, О. В. та Тамбовцев, Г. В. (2020) Методичні підходи до формування географічних знань як компоненту предметної географічної компетентності учнів загальноосвітніх шкіл. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр., 1 (68). с. 156-162. ISSN 1992-5786
Text
Гришко СВ_Іванова ВМ_Непша ОВ_Тамбовцев ГВ..pdf Скачати (308kB) |
Резюме
У статті розглянуті методичні підходи формування змістовних компонентів географічних знань учнів загальноосвітніх навчальних закладів. У результаті дослідження проаналізовано окрему предметну географічну компетентність учнів, як географічні знання, серед яких виділяють емпіричні та теоретичні географічні знання. До різновидів емпіричних знань належать географічні факти, географічна номенклатура і географічні уявлення. Визначено, що такі знання відіграють роль основи, на якій будується система відповідних теоретичних географічних знань, відбувається аналіз і систематизація географічних фактів, їх узагальнення та формування уявлень про просторове розміщення географічних об’єктів вивчення. Географічні факти дають змогу безпосередньо характеризувати географічні об’єкти вивчення і створювати уявлення про них, обґрунтовувати окремі висновки теоретичного змісту, пояснювати географічні поняття або причинно-наслідкові зв’язки, конкретизувати теоретичні знання. Географічні факти виступають реальною інформацією, яка використовується як основа засвоєння природних і соціально-економічних закономірностей і поглиблення вже сформованих географічних знань. Географічна номенклатура являє собою перелік географічних назв. Така номенклатура використовується для конкретизації просторових географічних уявлень учнів і полегшення формування їх теоретичних знань. Географічні уявлення як один із видів емпіричних знань за своєю суттю є емоційно-чуттєвими образами відповідних географічних об’єктів вивчення. За умови, що такі уявлення мають бути об’ємними і яскравими, максимально відповідаючи дійсності, вони є основою формування відповідних географічних понять учнів. До числа теоретичних географічних знань належать поняття, причинно-наслідкові зв’язки, закономірності, гіпотези і теорії. Варто зазначити, що фундамент шкільної географічної освіти закладається саме завдяки формуванню понять, які представляють собою узагальнену форму відображення дійсності, зміст якої загалом визначається суттєвими і необхідними ознаками географічних об’єктів вивчення і відносинами між ними. Поряд із поняттями причинно-наслідкові зв’язки і закономірності є основними елементами теоретичних знань географічної науки. Формування причинно-наслідкових зв’язків вимагає спеціально організованої навчально-пізнавальної діяльності учнів, у процесі якої вони мають не тільки виявляти причини, що зумовлюють стан і динаміку об’єктів вивчення, а й пояснювати дію таких причин, визначати наслідки, до яких ці дії призводять.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Теми: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи |
Підрозділи: | Природничо-географічний факультет > Кафедра географії та туризму > Фахові видання |
Користувач, що депонує: | Кафедра географії та туризму |
Дата внесення: | 06 Квіт 2020 05:04 |
Останні зміни: | 08 Жов 2020 06:32 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/8899 |
Виконати (потребує авторізації)
Перегляд елементу |