Прийма, Сергій та Панін, Олексій (2013) Забезпечення прозорості європейської і національних рамок кваліфікацій за допомогою комп’ютерних онтологій. Інформаційні технології і засоби навчання, 33 (1).
Text
789-2623-1-PB.pdf Скачати (973kB) |
Резюме
Показано потенціал засобу комп’ютерних онтологій у забезпеченні прозорості Європейської й національних рамок кваліфікацій. Зазначено, що Європейська рамка кваліфікацій містить вісім взаємопов’язаних рівнів, на яких кваліфікація визначається за результатами навчання – тріадою професійних якостей: знань, навичок і компетентностей. Орієнтація на результати навчання допомагає порівняти кваліфікації і спрощує процедуру їх визнання. Наведено приклади інструментальних засобів, що полегшують встановлення співвідношення рівнів Європейської й національних рамок кваліфікацій; зазначено їхні переваги й недоліки. Доведено, що прозорість рамок кваліфікацій може бути успішно забезпечена за умови їх реалізації у вигляді комп’ютерних онтологій. Показано, що онтологія є описом декларативних знань у вигляді класів із відношеннями між ними. Висвітлено можливості редактора Protege-OWL для побудови предметно-орієнтованих онтологій. Наведено приклади розроблених комп’ютерних онтологій та їхні можливості із забезпечення прозорості Європейської й національних рамок кваліфікацій. Ключові слова: компетентності, кваліфікація, рамка кваліфікацій, комп’ютерна онтологія, OWL.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Теми: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Підрозділи: | Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності |
Користувач, що депонує: | Науковий відділ |
Дата внесення: | 14 Лист 2016 13:45 |
Останні зміни: | 02 Жов 2019 05:53 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/781 |
Виконати (потребує авторізації)
Перегляд елементу |