MDPU Repository

Організаційно-методичні аспекти розвитку креативності підлітків на інтегрованих уроках музики (етап формувального експерименту)

Cегеда, Н. А. and Терещенко, С. В. (2017) Організаційно-методичні аспекти розвитку креативності підлітків на інтегрованих уроках музики (етап формувального експерименту). World science: International Scientific and Practical Conference, 4 (8). pp. 63-71. ISSN 2413-1032

[img]
Preview
Text
організаційно-методичні аспекти розвитку креативності підлітків на інтегрованих уроках музики.pdf

Download (10MB) | Preview

Abstract

The article deals with the issue of development of adolescents’ creativity in integrated lessons of music. The article gives the justification that solving the problem of developing creativity of adolescents by means of art is relevant to today, reveals the problems to the issues of forming a creative competence as pedagogical connotation of psychological phenomenon of adolescents’ creativity during integrated Music lessons. It represents the author's definition of the concept of “creativity” and “creative competence” of a teenage student, reveals the content of creative competence (associative-figurative thinking, creative imagination, artistic observation, ability to self-expression). A technique for studying the level of creativity in adolescents has been developed. Adapted psycho-diagnostic techniques to the specifics of integrated music lessons. Demonstrated effectiveness of the idea of integrating the arts in music lessons in modern school practice.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
Divisions: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра теорії і методики музичної освіти та хореографії
Depositing User: викладач Світлана Веніамінівна Терещенко
Date Deposited: 25 Jul 2019 08:58
Last Modified: 25 Jul 2019 08:58
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/4502

Actions (login required)

View Item View Item