МДПУ репозиторій

Організаційно-методичні аспекти розвитку креативності підлітків на інтегрованих уроках музики (етап формувального експерименту)

Cегеда, Н. А. та Терещенко, С. В. (2017) Організаційно-методичні аспекти розвитку креативності підлітків на інтегрованих уроках музики (етап формувального експерименту). World science: International Scientific and Practical Conference, 4 (8). с. 63-71. ISSN 2413-1032

[img]
Перегляд
Text
організаційно-методичні аспекти розвитку креативності підлітків на інтегрованих уроках музики.pdf

Скачати (10MB) | Перегляд
Офіційний URL: http://worldscience.uae@gmail.com

Резюме

The article deals with the issue of development of adolescents’ creativity in integrated lessons of music. The article gives the justification that solving the problem of developing creativity of adolescents by means of art is relevant to today, reveals the problems to the issues of forming a creative competence as pedagogical connotation of psychological phenomenon of adolescents’ creativity during integrated Music lessons. It represents the author's definition of the concept of “creativity” and “creative competence” of a teenage student, reveals the content of creative competence (associative-figurative thinking, creative imagination, artistic observation, ability to self-expression). A technique for studying the level of creativity in adolescents has been developed. Adapted psycho-diagnostic techniques to the specifics of integrated music lessons. Demonstrated effectiveness of the idea of integrating the arts in music lessons in modern school practice.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра теорії і методики музичної освіти та хореографії
Користувач, що депонує: викладач Світлана Веніамінівна Терещенко
Дата внесення: 25 Лип 2019 08:58
Останні зміни: 02 Жов 2019 05:51
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/4502

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу