МДПУ репозиторій

Формування гармонійної особистості шляхом гуманізації навчання та виховання в творчій спадщині українських педагогів

Коробченко, А. А. та Головкова, М. М. (2016) Формування гармонійної особистості шляхом гуманізації навчання та виховання в творчій спадщині українських педагогів. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія : Педагогіка : зб. наук. пр., 2 (17). с. 65-69. ISSN ISSN 2219-5203

[img]
Перегляд
Text
Nvmdpu_2016_2_11.pdf

Скачати (415kB) | Перегляд

Резюме

The article is devoted to the study of humanistic approach to upbringing and education in the creative heritage of Ukrainian educators of the second half of the 19th century. The worldview position of researchers on developing harmonious personality by humanizing education and upbringing process is shown through the analysis of the pedagogical heritage of S. Myropolsky and Kh. Alchevska. It has been found out that the basis of the humanistic concept of S. Myropolsky and Kh. Alchevska were the principles of humanistic pedagogy. The educators revealed the essence of the humane approach to education and upbringing process in public school and stressed the fact that the teacher's personality is the key one in the process of humane upbringing.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
Підрозділи: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра математики і фізики
Дата внесення: 24 Лип 2019 08:26
Останні зміни: 06 Жов 2020 11:53
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/4445

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу