МДПУ репозиторій

The dialogical competence of “risk group” supervisiors’ social-pedagogical diagnostics at the cultural and educational space of Northern Azov Sea district

Moscaleva, L. Yu. та Chorna, V. V. (2017) The dialogical competence of “risk group” supervisiors’ social-pedagogical diagnostics at the cultural and educational space of Northern Azov Sea district. Development and modernization of social sciences: experience of Poland and prospects of Ukraine: сollective monograph (2). с. 260-273.

[img]
Перегляд
Text
colmon Lublin_ped_psyh_Часть 2_новий (1)-264-277.pdf

Скачати (312kB) | Перегляд

Резюме

In a context of democratization of socioeconomic transformations which it’s in Ukraine, the stability of the modern society depends to a large extent on the level of the formation citizens’ dialogic competence, since it’s through dialogue that the requirements for the behavior of another being in different social groups are regulated. The leading place in the formation of the adolescents’ dialogic competence belongs to the cultural and educational space represented by various educational institutions and organizations. It is adolescents who are in dire need of clear answers to the question of further interaction in society, which is based on peace, harmony and development. Changing political priorities and rethinking values in socio-pedagogical work lead to an essential upgrade of the educational process content, it’s based on the introduction of the humanities latest achievements.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра дошкільної освіти і соціальної роботи
Користувач, що депонує: Кафедра дошкільної освіти і соціальної роботи
Дата внесення: 11 Лип 2019 08:56
Останні зміни: 02 Жов 2019 05:51
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/3994

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу