МДПУ репозиторій

The Humanistic Approach to Upbringing and Education in the Creative Legacy of the Ukrainian Pedagogues of the Second Half of the 19th Century

Аносов, І. П. та Елькін, М. В. та Головкова, М. М. та Коробченко, А. А. та Окса, М. М. (2015) The Humanistic Approach to Upbringing and Education in the Creative Legacy of the Ukrainian Pedagogues of the Second Half of the 19th Century. International Education Studies, 4 (6). с. 171-175.

[img]
Перегляд
Text
49386-169955-1-SM.pdf

Скачати (124kB) | Перегляд

Резюме

The article is dedicated to the study of the humanistic approach to upbringing and education in the creative legacy of the Ukrainian pedagogues of the second half of the 19th century. Through the analysis of S. Myropolskiy’s and Kh. Alchevska’s pedagogical legacy, a world outlook position of scholars concerning humanisation of the educational process is shown. In the course of the research, it is found out that basis of S. Myropolskiy’s and Kh. Alchevska’s conception was formed by the principles, confirmed by humanistic pedagogy. They revealed the humane approach essence to realizing the educational process in the national school. It is established that the pedagogues considered the teacher’s personality as an important figure of the human upbringing process.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Підрозділи: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності
Користувач, що депонує: Кафедра історії
Дата внесення: 01 Черв 2019 16:48
Останні зміни: 02 Жов 2019 05:52
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/3879

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу