Арсененко, Ірина Анатоліївна and Байтеряков, Олег Зуфарович and Донець, Ірина Анатоліївна and Донченко, Лариса Михайлівна and Левада, Ольга Михайлівна (2024) Предметна сутність форс-мажорних обставин і їх вплив на організацію туристичного бізнесу. Актуальні питання у сучасній науці (Серія «Педагогіка», Серія «Право»,Серія Економіка», Серія «Державне управління», Серія «Техніка», Серія «Історія та археологія»)» (6 (24)). pp. 28-44. ISSN 2786-6300
Text
Арсененко ІА_стаття.pdf Download (3MB) |
Abstract
В дослідженні розглянуто теоретичні основи і предметна сутність форс-мажорних обставин в туристичній діяльності, визначено ознаки та їх види, схарактеризовано вплив на організацію туристичного бізнесу. Для позначення непередбачуваних обставин і подій в туристичній сфері використовується термін «форс-мажор». Основними ознаками форс-мажорних обставин є їх об’єктивний і надзвичайний характер, їх не можливо контролюдо часткового або повного не надання туристичних послуг прописаних в договорі між споживачами та виробниками (постачальниками) туристичного продукту. Офіційний перелік форс-мажорних обставин подано в Законі України «Про торгово-промислові палати в Україні». До видів форс-мажорних обставин, які негативно вливають на організацію туристичної діяльності можна віднести: події військового або іншого насильницького характеру, обмеження соціальних свобод людини, техногенні аварії та катастрофи, стихійні лиха. За своїм розповсюдженням форс-мажорні обставини можуть відрізнятись за: характером і походженням (види подій та обставин); за масштабом, тобто за територіальним охопленням (місцевий, локальний, національний, регіональний або глобальний рівні); за тривалістю (короткочасні, відносно не тривалі, сезонні, цілорічні або багаторічні); за фінансовими або майновими збитками. Діяльність підприємств туристичного бізнесу в умовах форс-мажорних обставин потребує впровадження зваженої та збалансованої організаційної, управлінської і фінансово-економічної політики. Окрім того доцільно застосовувати основні правила стратегії ризик-менеджменту в туристичній сфері. Туристичні підприємства під час загрози або настання форс-мажорних обставин мають ретельно враховувати специфіку створення туристичного продукту, мати варіанти інших пропозицій, що можуть зацікавити споживачів меншими ризиками і альтернативними напрямками або видами відпочинку, їх діяльність потребує дбати про власний імідж. Окрім того, будь-які події, навіть катастрофічного характеру, згодом можуть перетворюватись з форс-мажорних для суспільства і туризму обставин у туристичні ресурси для темного туризму і його різновиду – туризму катастроф
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | G Географія, Антропологія, Рекреація > GV Відпочинок G Географія, Антропологія, Рекреація > GV Відпочинок > GVT Туризм |
Divisions: | Природничо-географічний факультет > Кафедра географії та туризму > Фахові видання |
Depositing User: | Кафедра географії та туризму |
Date Deposited: | 04 Jul 2024 16:12 |
Last Modified: | 04 Jul 2024 16:12 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/13735 |
Actions (login required)
View Item |