МДПУ репозиторій

Методика проведення позакласної роботи зі шкільного курсу географії

Гришко, Світлана Вікторівна та Левада, Ольга Михайлівна та Прохорова, Лариса Анатоліївна та Непша, Олександр Вікторович та Зав’ялова, Тетяна Василівна (2024) Методика проведення позакласної роботи зі шкільного курсу географії. Наукові інновації та передові технології. Серія «Управління та адміністрування», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка» (1 (29)). с. 658-674. ISSN 2786-5274

[img] Text
8480-Текст статті-8524-1-10-20240115.pdf

Скачати (327kB)

Резюме

В статті розглянуто питання організації позакласної роботи зі шкільного курсу географії в умовах загальноосвітньої школи. З’ясовано, що у змісті позакласної з географії виокремлюються три основні напрями: поповнення та поглиблення знань у форматі змісту курсів шкільної географічної освіти з питань, що викликали підвищений інтерес учнів, знайомство з новими географічними термінами, причинно-наслідковими зв’язками, формування повнішого образного уявлення про географічну картину світу; сприяння формуванню географічних, зокрема й картографічних умінь учнів; формування вмінь і навичок дослідницького характеру. Визначено, що під час організації позакласної роботи необхідно враховувати такі дидактичні вимоги: поєднання педагогічного керівництва з боку вчителя географії із самостійністю та добровільністю участі школярів у різних формах позакласної роботи; врахування вікових та індивідуальних особливостей особистості учнів, їхніх пізнавальних інтересів у галузі географічних знань; системність позакласної роботи з предмета, особливо в її організаційних формах проведення; безперервність розвитку форм позакласної роботи від простих і одиничних форм до більш складних і масових форм її організації. Виявлено найефективніші форми позаурочних занять, надано їхній методичний опис і рекомендації щодо проведення. Виявлено, що позаурочна діяльність з географії є результативною для розвитку пізнавальних і творчих здібностей школярів, формування проєктно-дослідницьких умінь і мотивації до вивчення географії. Позаурочна діяльність є найважливішою складовою в освітньо-виховній діяльності сучасної школи. Відмінність позаурочної роботи від планових уроків полягає в ширших можливостях для учнів у виборі тем для вивчення та проєктно-дослідницької діяльності. Під час занять поза уроками школярі більш активно залучаються до творчої діяльності, самовиражаються та самостверджуються, зменшується інтелектуальне напруження, беруть участь у новій для себе якості або новій ролі, співпрацюють у групах, застосовують свій накопичений життєвий досвід.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи
Підрозділи: Природничо-географічний факультет > Кафедра географії та туризму > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра географії та туризму
Дата внесення: 26 Січ 2024 01:32
Останні зміни: 26 Січ 2024 01:32
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/13437

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу